Organisatietekst
De Werkorganisatie Druten Wijchen werkt voor twee gemeenten, met ieder hun eigen bestuur, gemeenteraden en ambities. Om dit in goede banen te leiden werken we met zelforganiserende teams met veel eigen verantwoordelijkheid. In onze organisatie telt iedereen mee, ongeacht achtergrond, leeftijd, opleiding en werkervaring. De cultuur is open, informeel en positief.
Opdracht en verantwoordelijkheden
Als consulent inkomen voer je gedurende de vermelde periode een afgebakende opdracht uit, waarbij je zelfstandig:
- 25 aanvragen levensonderhoud afhandelt binnen de daarvoor gestelde termijn van 4 tot 8 weken
- 30 heronderzoeken oppakt en volledig afhandelt binnen de gestelde duur van de opdracht. Het gaat hierbij om het opvragen van bankgegevens, het toetsen van de rechtmatigheid van de uitkering, het voeren van voortgangsgesprekken met cliënten, het herijken van trajecten en het waar nodig inschakelen van samenwerkingspartners zoals werkcoaches en participatiecoaches.
- Het signaleren van probleemsituaties bij klanten en zoekt hierbij naar verbetermogelijkheden.
- Het stimuleren en bevorderen van zelfredzaamheid van klanten.
- Het verstrekken van voorlichting op het gebied van inkomensvoorzieningen en het beantwoorden van vragen en klachten van klanten.
Benodigd aantal professionals
1.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9/10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als één document achter het cv.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Nader te bepalen
Is hybride werken mogelijk: In overleg/ Onderlinge afstemming
Eisen
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als consulent inkomen binnen een gemeente;
- Een aantoonbare afgeronde opleiding hbo bachelor;
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met Suite4SD (benoem dit duidelijk in het cv);
- De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf;
Wensen
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als consulent inkomen binnen een gemeente;
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de Participatiewet en de IOAW;
- Aantoonbare werkervaring met het beheren van eigen caseload (benoem dit duidelijk in het cv);
- Aantoonbare werkervaring met signalering, preventie en voorlichting op het gebied van inkomensvoorzieningen.