Functioneel beheerder

Het Kadaster

Sluit op: 18 aug 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 105
Aantal uur per week: 36
Provincies: Gelderland
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 18 augustus 2025
Eind datum: 30 september 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Opdracht
Een functioneel beheerder zorgt dat anderen hun werk zo goed mogelijk kunnen doen. Jij kent de wensen van gebruikers, luistert en weet de vertaalslag te maken in user stories en specificaties. Je focust je op processen in het klantdomein en de ondersteuning middels applicaties als SAP-CRM/ECC, web/online-toepassingen en een aantal andere pakketten. Je zorgt ervoor dat applicaties op een correcte wijze worden gebruikt en ondersteunt gebruikers bij dit gebruik. Je analyseert incidenten en lost eventuele fouten op die vanuit de monitoring van de systemen optreden. Je stelt gebruikershandleidingen en documentatie op. Je levert een bijdrage aan projecten en de in beheername van deze vernieuwingen, zoals vervanging van CRM. Verder speelt dit team een coördinerende rol in de centrale communicatie bij incidenten en onderhoud op meerdere applicaties.

Profiel
De functioneel beheerder die wij zoeken is een stressbestendige, pragmatische duizendpoot die het leuk vindt om gebruikers te helpen en er niet tegenop ziet om dit te doen in een omgeving waar de druk regelmatig oploopt. Je weet hierin overzicht te bewaren te prioriteren en zorgt samen met je collega’s dat het werk wordt uitgevoerd. Je gaat samenwerken met een multidisciplinair team bestaande uit beheerders, Product Owners en teamleden van de diverse teams die de software ontwikkelen en beheren. Je fungeert als aanspreekpunt voor de key users bij de andere diensten binnen het Kadaster zoals de collega’s van het klantcontactcentrum en klantadministratie. Je bent in staat om snel het benodigde netwerk op te bouwen en stapt makkelijk op collega’s en andere afdelingen af. En je bent bewust van je rol binnen de organisatie, klantvriendelijk en staat klaar voor de interne klanten maar durft ook grenzen te stellen.

Belangrijkste technieken, methoden en tools
SAP-CRM; SAP-ECC; CMS-applicaties (Liferay); Mendix; Genesys (CCAAS, Contact Center as a Service); Jira; Office.

Verantwoordelijkheden
Vertalen van wensen in userstories; Functioneel beheer klantprocessen; Eerste aanspreekpunt functioneel beheer SAP- CRM / ECC; Coördinatie van communicatie Kadasterbreed onderhoud en storingen; Oplossen incidenten en opstellen communicatie eigen diensten; Opstellen gebruikershandleidingen en documentatie; Advisering gebruikers van de applicaties; Uitvoeren of ondersteunen van gebruikersacceptatietesten; Testen van userstories.

Competenties
Initiatief nemen; Klantgericht; Resultaatgericht handelen; Organiserend vermogen; Communicatief vaardig; Adviesvaardig; In staat om snel nieuwe materie en systemen eigen te maken; Bij voorkeur ervaring met een organisatie die, als ZBO, wettelijke taken uitvoert en werkt in een breed stakeholderveld; Kennis van klantprocessen en de daarbij ondersteunende applicaties.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Door kandidaat zélf geschreven CV en motivatiebrief
  • CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 6 pagina’s A4
  • Kandidaat is inzetbaar vanaf 1 oktober 2025 tot en met 30 september 2026 voor 32-36 uur per week
  • Afgeronde (bachelor) Hbo-opleiding of hoger
  • Minimaal 5 jaar ervaring als Functioneel Beheerder of in een vergelijkbare functie

Wensen

  • Functioneel Beheerder heeft aantoonbare en relevante ervaring met de gevraagde werkzaamheden. Geef aan de hand van 3 voorbeelden (max 300 woorden) waaruit deze ervaring blijkt
  • Beschrijf 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voordoen in dit soort processen/werkzaamheden en geef aan hoe deze worden opgelost
  • Toon duidelijk aan (max. 300 woorden) hoe u omgaat met een breed pallet aan taken en stakeholders en hoe u hierin prioritering geeft

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx