Onafhankelijk procesleider participatie accommodatiebeleid nes/buren

Gemeente Ameland

Sluit op: 2 sep 2025 om 23:59
Max. Uurtarief: 120
Aantal uur per week: 16
Provincies: Friesland
Segmenten: Participatie en Werk

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 1 oktober 2025
Eind datum: 31 juli 2026

Ameland staat bekend om zijn hechte gemeenschap
Dit blijkt onder andere uit de sterke onderlinge band tussen de eilanders, de vele tradities die nog in ere worden gehouden en de manier waarop men elkaar helpt en steunt. Ameland kent een druk verenigingsleven en er zijn veel sociale ontmoetingsplekken in gemeente Ameland.

Accommodatiebeleid
Gemeente Ameland werkt aan accommodatiebeleid voor gemeentelijke gebouwen. Een ontwerp plan is door gemeenteraad vastgesteld en ligt ter inspraak. Er is voor Nes en Buren een clustering van voorzieningen tussen de twee dorpen voorgesteld. Hierbij gaat het om de functies binnensport, buitensport, basisonderwijs, peuterspeelzaal, kinderopvang en ontmoeting / dorpshuis. Voor deze clustering is in de voorgestelde vorm op dit moment geen draagvlak onder de hoofdgebruikers van de huidige accommodaties en de inwoners. Gemeentebestuur geeft Nes en Buren de ruimte om via participatie te komen tot een gedragen visie en voorstel voor duurzame huisvesting van genoemde functies. We hechten aan een transparant en zorgvuldig proces en het opbouwen van vertrouwen bij alle partijen.

Gezochte functie
Wij zijn op zoek naar externe ondersteuning in de functie van: “onafhankelijke procesleider participatie accommodatiebeleid Nes en Buren”

Verantwoordelijkheden

  • Het in overleg en overeenstemming met partijen vormgeven van het participatieproces en het verzorgen van participatie en de daaruit voortvloeiende acties.
  • Het initiëren, organiseren en opvolgen van bijeenkomsten met vertegenwoordigers van bovengenoemde functies.
  • Het organiseren en verzorgen van bewonersavonden.
  • Zorgen voor een representatieve behoeftepeiling / draagvlakmeting onder gebruikers en bewoners.
  • Op grond van de uitgangssituatie, ontwikkelingen, vastgestelde beleidsuitgangspunten en ambities komen tot een eindrapport met een voorstel voor duurzame huisvesting van genoemde functies, kosten etc. op het abstractieniveau van het accommodatiebeleid, waarbij ook duidelijk wordt in hoeverre hiervoor draagvlak is binnen de samenleving.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 oktober 2025 tot en met 31 juli 2026 voor 16 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.
  • Ruime aantoonbare werkervaring als adviseur op dit specifieke vakgebied. Graag hier toelichten.
  • Minimaal een relevante afgeronde opleiding op Hbo-niveau. Graag hier toelichten.
  • Aantoonbare ervaring met accommodatiebeleid en participatie middels 2 referenties/referentieprojecten. Graag hier toelichten.

Wensen

  • Aanwezig bij interview (Planning vrijdag 12 september 2025)
  • Kennis en ervaring in de rol van adviseur op dit vakgebied.
  • Voeg een motivatie toe
  • U voegt een bijlage toe met een globaal proces voor het uitvoeren van deze opdracht.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx