Interim coördinerend senior burgerzaken

Gemeente Oost Gelre

Sluit op: 5 sep 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 32
Provincies: Gelderland
Segmenten: Burgerzaken en Receptiebalies

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 22 september 2025
Eind datum: 27 februari 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Opdrachtgever
Gemeente Oost Gelre ligt centraal in de Achterhoek. Een gemeente waarin de natuur in combinatie met de stadse en dorpse sfeer centraal staan en waarin het dan ook heerlijk wonen, werken en recreëren is. De gemeente bestaat uit twee grote(re) kernen - Groenlo en Lichtenvoorde - en zes kleine dorpen met in totaal bijna 30.000 inwoners. De gemeente is groen vanwege veel agrarisch gebied en kent ook economische activiteiten gericht op nieuwe technologie zoals het verduurzamen van energie. Oost Gelre is een evenementengemeente met een rijk verenigingsleven, waardoor de organisatiekracht groot is. De samenleving is actief: maatschappelijk betrokken en ondernemend. Dit zorgt voor een grote sociale samenhang. Oost Gelre is verder een gemeente die zich extern sterker wil neerzetten. Vanuit eigen kracht zoekt men samenwerking met buurgemeenten en andere partners.

Opdracht
Als Coördinator Burgerzaken heb je een breed en divers takenpakket. Je bent de schakel tussen de teamleider Dienstverlening en de medewerkers van team Burgerzaken. Je bent verantwoordelijk voor de kwaliteit van de Basisregistratie Personen (BRP) en de Burgerlijke Stand (BS). Je werkzaamheden bestaan uit:

  • Adviseren en interpreteren van (inter)nationale wet- en regelgeving in complexe en weinig voorkomende situaties;
  • Zorgdragen voor de uitvoering van de jaarlijkse zelfevaluatie BRP en reisdocumenten;
  • Fungeren als vraagbaak voor collega’s;
  • Team Burgerzaken vertegenwoordigen in zowel interne als (mogelijk) externe overleggen;
  • Deelnemen aan vakinhoudelijke projectengroepen;
  • Tijdelijk contactpersoon BRP voor de Rijksdienst voor Identiteitsgegevens (RvIG);
  • Rooster maken en knelpunten bespreken met de teamleden;
  • Beheer en uitwerken van werkprocessen en inrichten iBurgerzaken om efficiënter te werken (Er lopen verschillende projecten die in afwezigheid van de coördinator door moeten gaan);
  • Informeren over ontwikkelingen, beleid, verordeningen, wetswijzigingen (intern via memo’s/voorstellen);
  • Voorbereiden van werkoverleggen.
De gezochte kandidaat is niet belast met de organisatie van de verkiezingen TK25 en GR26.

Competenties
Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling), Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk), Delegeren, Luisteren, Tactisch gedrag, Motiveren, Resultaatgericht werken, Samenwerken, Besluitvaardigheid, Organiseren, Kritisch, Analyserend vermogen, Plannen en organiseren.

Benodigd aantal professionals
1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Nee

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als medewerker Burgerzaken;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met coördinerende taken binnen het team Burgerzaken;
  • Aantoonbare werkervaring met de software van Pink Roccade (iBurgerzaken);

Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de software van Pink Roccade (iBurgerzaken), benoem waar dit is opgedaan;
  • Aantoonbare werkervaring met coachen van medewerkers op toepassing van wet- en regelgeving (benoem hiervan een duidelijk voorbeeld in het cv);
  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring als interim coördinator Burgerzaken
    • Meer dan 8 jaar aantoonbare werkervaring binnen Burgerzaken (30 pt)
    • 6 tot 8 jaar aantoonbare werkervaring binnen Burgerzaken (20 pt)
    • 4 tot 6 jaar aantoonbare werkervaring binnen Burgerzaken (15 pt)
    • 2 tot 4 jaar aantoonbare werkervaring binnen Burgerzaken (10 pt)
    • Minder dan 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen Burgerzaken (0 pt)
  • Aantoonbare werkervaring met adviseren over (inter)nationale wet- en regelgeving in complexe en weinig voorkomende situaties, benoem waar dit is opgedaan;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx