LET OP!!
Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst. De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, wordt uw inschrijving terzijde gelegd.
WAADI
Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7a van de Waadi.
Startdatum
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Aanwezigheid
Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.
Kadaster
Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.
Opdracht
Deze opdracht wordt uitgevoerd onder feitelijke leiding en toezicht van Kadaster, op grond van een detacheringsovereenkomst. We zijn op zoek naar een Manager HRM. Het betreft een tijdelijke opdracht ter overbrugging van de procedure om tot een definitieve invulling te komen. De Manager HRM geeft leiding aan de afdeling Advies, Ondersteuning en Implementatie. Naast het leidinggeven ben je ook verantwoordelijk voor de aanbesteding arbodienstverlening. De directie P&O bestaat uit de afdelingen Organisatie, Beleid en Ontwikkeling (OBO), P&O Services en Advies, Ondersteuning en Implementatie (AOI). Daarnaast maakt ook de afdeling Facilitaire Services deel uit van de directie P&O. Continue samenwerking tussen alle afdelingen is binnen het MT P&O een gegeven.
Omschrijving werkzaamheden
De manager HRM is verantwoordelijk voor de afdeling Advies, Ondersteuning en Implementatie. Deze afdeling bevat een aantal verschillende functionarissen. De hoofdgroepen zijn P&O adviseurs, recruiters en adviseurs Participatie. Belangrijke onderwerpen in 2025 zijn: de transitie van SAP naar AFAS, terugdringen van het ziekteverzuim, arbeidsmarktonderzoek en daaruit voortkomende (beleids)keuzes en verdere versterking van de samenwerking met de andere teams binnen P&O. Ook het begeleiden en coördineren van de aanbesteding van de arbodienst is onderdeel van deze rol.
Hoofdtaken
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:
- Jij bent verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van de afdeling
- Je bent in staat het beste in mensen naar boven te halen
- Je maakt deel uit van het Management Team directie P&O
Taken
- Aansturen van de afdeling Advies, Ondersteuning en Implementatie
- Uitvoeren en implementeren van P&O beleid
- Rol van P&O adviseurs als linking pin naar de business verder concretiseren en uitdiepen
- Begeleiding van het team recruitment naar verbetering van de samenwerking en verbeteringen in het proces
- Meedenken in de veranderingen die op ons afkomen
- Bijdrage leveren aan het versterken van de samenwerking in het MT en het komen tot afspraken
- Zorg dragen voor passende input en capaciteit vanuit AOI i.h.k.v. de ERP-transitie
- Projectleider voor de aanbesteding arbodienstverlening
Competenties
- Resultaatgericht
- Helicopterview
- Adviesvaardigheid
- Overtuigingskracht
- Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk
- Kwaliteitsgericht
- Klantgericht
- Proactief en initiatiefrijk
Voorwaarden
Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van Kadaster van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen. Per leverancier mag één offerte worden ingediend op deze aanvraag.
Geheimhoudingsverklaring
Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.
VOG
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Acquisitie
Acquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst.
Flextender als bemiddelaar
Voor deze opdracht treedt Flextender op als bemiddelaar. Ook maakt Kadaster gebruik van de dienstverlening van Flextender voor de urenregistratie van de werkzaamheden. Dat betekent dat de opdrachtnemer een rechtstreekse opdrachtovereenkomst aangaat met Kadaster wat betreft de uitvoering van de werkzaamheden. En daarnaast gaat de opdrachtnemer een aparte overeenkomst met Flextender aan waarin de vergoeding voor de geleverde bemiddeling en het verplichte gebruik van het urenregistratie-systeem van Flextender worden vastgelegd. Kadaster zal voor deze opdracht een twee- óf driepartijen overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer.
Bemiddelingsovereenkomst
Flextender zal voor deze opdracht een tweepartijen-overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer, te weten: Bemiddelingsovereenkomst Flextender.
Datum verificatiegesprekken
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 02 september 2025. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 29 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Eisen
- Een maximum uurtarief van € 123,- exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee Flextender en overige kosten
- Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 5 pagina’s A4
- De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift
- Afgeronde (bachelor) hbo-opleiding of hoger
- Ervaring met zowel SAP als AFAS
- Aantoonbare ervaring met datagericht werken in P&O processen
- Minimaal 3 jaar ervaring binnen een ZBO
- Door de kandidaat zélf geschreven CV en motivatie
- Minimaal 3 jaar ervaring op vlak van verandermanagement
- Minimaal 5 jaar ervaring als manager HRM/P&O
- Minimaal 3 jaar ervaring met het begeleiden van (complexe) inkooptrajecten
- Aantoonbare ervaring binnen een politiek/bestuurlijk omgeving
- Aantoonbare ervaring met succesvol samenwerken in multidisciplinaire teams en omgevingen, met een politiek/bestuurlijk karakter
Wensen
- U beschrijft (max. 300 woorden) hoe u voor de verdere doorontwikkeling van de rol van de P&O adviseurs als linking pin zorg draagt. Beoordeling: De mate waarin de knelpunten relevant zijn en de oplossingen aansluiten bij de wensen van Kadaster a. Antwoord sluit volledig aan en is onderbouwd met concrete voorbeelden (30 pt) b. Antwoord sluit voldoende aan (20 pt) c. Antwoord sluit onvoldoende aan en is onvoldoende onderbouwd (10 pt) d. Antwoord sluit niet aan (0 pt)
- U beschrijft hoe u het team recruitment kunt begeleiden naar een verbeterde samenwerking en verbeteringen in het recruitment proces. Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score a. Antwoord sluit volledig aan en is onderbouwd met concrete voorbeelden (30 pt) b. Antwoord sluit voldoende aan (20 pt) c. Antwoord sluit onvoldoende aan en is onvoldoende onderbouwd (10 pt) d. Antwoord sluit niet aan (0 pt)
- U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van Kadaster. Met name management rol en aanbesteding arbodienst. a. Antwoord sluit volledig aan en is onderbouwd met concrete voorbeelden (40 pt) b. Antwoord sluit voldoende aan (25 pt) c. Antwoord sluit onvoldoende aan en is onvoldoende onderbouwd (15 pt) d. Antwoord sluit niet aan (0 pt)