Omschrijving Opdrachtgever provincie Gelderland
Gelderland, de mooiste provincie van Nederland! Elke dag werken we in de grootste provincie van Nederland samen met 1500 medewerkers om Gelderland mooi, schoon, welvarend en veilig te houden van en voor ons allemaal. We doen dit met veel inzet, motivatie, kennis en kunde en uiteraard samen met allerlei organisaties en partijen. Samen zoeken we telkens naar nieuwe passende oplossingen voor complexe maatschappelijke opgaven zoals bijvoorbeeld energietransitie, woningbouw, mobiliteit, natuur of milieu. Dit maakt ons werk uitdagend, interessant en zinvol.
Opdracht
De provincie Gelderland heeft als wegbeheerder van 1160 kilometer provinciale weg de wettelijke taak en de verantwoordelijkheid om te zorgen voor een goed beheer en onderhoud van de wegen en alles wat nog meer binnen ons eigendom valt. De afdeling Beheer & Onderhoud zorgt ervoor dat het provinciaal wegennet optimaal kan worden benut met inzet van innovatieve technieken en het realiseren van duurzame oplossingen.
In de provincie Gelderland worden door diverse aannemers onderhouds- en herstelwerkzaamheden uitgevoerd aan de openbare verlichtinginstallaties (OVL) en de pompinstallaties. De werkzaamheden worden uitgevoerd conform de contractuele afspraken, volgend uit aanbestedingen op basis van bestekken. De contractwaarde per jaar betreft voor de aannemers een omzet van circa 2 miljoen euro.
De werkzaamheden van de directievoerder zullen bestaan uit het begeleiden van de andere directievoerders ETI en het voeren van directie op de onderhoudscontracten voor de OVL en de pompinstallaties bij provincie Gelderland. De directievoerder begeleidt en controleert namens de provincie de werkzaamheden van de aannemer en verzorgt de administratieve afhandeling. In deze is de directievoerder ook de rechterhand van de projectleider, waarbij de directievoerder de dagelijkse gang van zaken in de gaten houdt.
Benodigdheden
De directievoerder moet beschikken over / door het detacheringsbureau worden voorzien van:
- veiligheidsschoenen (klasse S3);
- mobiele telefoon met camera;
- tablet voorzien van E form APP en mobiel internet in verband met opname van werk buiten;
- rijbewijs en auto, welke voorzien is van de juiste signaleringen om veilig en volgens de normen langs de provinciale weg te kunnen parkeren;
Voornaamste taken van de directievoerder
- bereidt de deelopdrachten voor betreffende het oplossen van storingen en het uitvoeren van modificaties, naar behoefte in samenwerking met de werkvoorbereider en specialisten;
- geeft deelopdrachten aan de aannemer en controleert de voortgang hiervan;
- levert met de aannemer de gerealiseerde deelopdrachten op, in samenwerking met de toezichthouder;
- controleert de aannemer op een correcte uitvoering in relatie met de besteks-eisen, plan van aanpak (EMVI) en risicodossier;
- coördineert de werkzaamheden van alle bij de uitvoering betrokken partijen/stakeholders en informeert deze;
- initieert en voert regelmatig werkoverleg met de aannemer;
- beoordeelt en controleert de door de aannemer ingediende termijnstaten en declaraties;
- beoordeelt en controleert de door de aannemer verstrekte werk- en revisie tekeningen en mutatiegegevens areaal;
- bereidt de bouwvergaderingen voor en ondersteunt de projectleider hierin;
- stuurt de toezichthouder aan voor controle op de werkzaamheden van de aannemer in relatie tot installatievoorschriften, (verkeers)veiligheid en technisch inhoudelijke beoordeling van deze werkzaamheden;
- begeleidt de andere directievoerders op het vlak van administratieve handelingen en organisatie.
Voornaamste verantwoordelijkheden van de directievoerder
- Is verantwoordelijk voor de dagelijkse begeleiding van de aannemer in het kader van voorbereiding, realisatie en controle;
- Draagt zorg voor de realisatie van dit bestek binnen de kaders van tijd en geld;
- Neemt, binnen de kaders van het bestek betreffende tijd en geld, zelfstandig beslissingen over zaken die de voortgang van het project kunnen belemmeren;
- Is verantwoordelijk voor een correcte projectadministratie qua inhoud en vorm, die overeenkomt met de standaarden binnen de provincie Gelderland;
- Is verantwoordelijk voor het correct (en tijdig) bij (laten) houden van areaalmutaties en het bijbehorende beheerssysteem;
- Is verantwoordelijk voor het veilig laten uitvoeren van de werkzaamheden (ARBO, veiligheid);
- Is verantwoordelijk (in samenwerking met de aannemer) voor afstemming van de tijdelijke verkeersmaatregelen met wegbeheerders (gemeente, rijk, hulpdiensten etc.) en de communicatie hierover.
Competenties te toetsen in interview
- Resultaat- en oplossingsgerichtheid
- Flexibel gedrag
- Gestructureerd werken en denken (analytisch vermogen)
- Communicatieve vaardigheden
- Zorg voor kwaliteit
Indexering
Het uurtarief is vast tot en met 31 oktober 2026. Jaarlijkse herziening op basis van CBS-index "Cao-lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020=100)" voor de branche "O-Q Overheid en zorg". Leverancier moet uiterlijk 30 september een schriftelijk, onderbouwd voorstel indienen. Na goedkeuring wordt het tarief per november aangepast.
Aanvullende voorwaarden / overige informatie provincie Gelderland
- Bij meerdere aanbiedingen van dezelfde kandidaat wordt alleen de eerst ontvangen offerte in behandeling genomen.
- Bij administratieve gebreken mag dit binnen 1 werkdag worden hersteld.
- Een offerte blijft minimaal 90 kalenderdagen geldig.
- Procedure in twee fasen: schriftelijke beoordeling en interview.
- Interviews vinden plaats op maandag 6 oktober 2025.
- Indien de kandidaat niet beschikbaar is, dit bij inschrijving aangeven. Interview vindt alsnog tijdig plaats.
- Interviews worden afgenomen door minimaal twee medewerkers van provincie Gelderland.
- Beoordeling interview bepaalt gunning. Bij gelijke score: kwaliteit, daarna prijs.
- Provincie mag kandidaten alsnog uitsluiten bij misleiding of onjuiste voorstelling van zaken.
- Bij uitval van geschikte kandidaten, kan worden teruggevallen op de schriftelijke ranking.
Eisen
- Kandidaat is inzetbaar vanaf 20 oktober 2025 t/m 30 september 2026 voor 16 uur per week. Gefaseerde start mogelijk, mits uiterlijk per 3 november 2025 inzetbaar voor 16 uur p/week.
- Uurtarief tussen €80 en €110, inclusief alle kosten, exclusief BTW.
- Afgeronde HBO Civiele Techniek of Elektrotechniek + minimaal 5 jaar relevante ervaring, of MBO-4 + minimaal 10 jaar ervaring. Opleidingsgegevens en relevante ervaring benoemen.
- Geldig VCA-VOL certificaat én CROW96B certificaat of vergelijkbaar. Certificaatgegevens benoemen.
- Minimaal 5 jaar ervaring (2015-heden) als directievoerder en/of projectleider in infratechniek op/naast provinciale, rijks- of gemeentelijke wegen. Project- en rolinformatie concreet beschrijven.
- CV van maximaal 5 pagina's A4, in het Nederlands, bij voorkeur als PDF. Met functienaam, start- en einddatum (maand/jaar), gewerkte uren per week en toelichting op eisen en gunningcriteria.
Wensen
- Ervaring als directievoerder voor onderhoudscontracten/bestekken met veel mutaties en storingsafhandeling bij provincies/gemeenten:
- 3 of meer contracten: 50 punten
- 2 contracten: 30 punten
- 1 contract: 20 punten
- Geen ervaring: 0 punten
- Ervaring als directievoerder van onderhoudscontracten/bestekken gerelateerd aan elektrotechnische installaties bij provincies/gemeenten:
- 3 of meer contracten: 30 punten
- 2 contracten: 20 punten
- 1 contract: 10 punten
- Geen ervaring: 0 punten
- Ervaring met IBIS bestekadministratie en RAW systematiek in combinatie met financiële projectadministratie:
- 3 of meer contracten: 20 punten
- 2 contracten: 15 punten
- 1 contract: 10 punten
- Geen ervaring: 0 punten