Opdrachtomschrijving
Binnen het team vergunningen, toezicht en handhaving behandel je vooroverleggen en aanvragen omtrent omgevingsvergunningen. Als vergunningverlener houd je de regie in dit proces van a-z.
Verantwoordelijkheden
Je beoordeelt aanvragen aan de wettelijke bepalingen van de Omgevingswet, waarbij het zwaartepunt ligt bij het bouw en ruimtelijke ordeningsdeel.
Je coördineert de integrale vergunningverlening.
Je behandelt bezwaar- en beroepschriften en vertegenwoordigt de gemeente bij de afhandeling hiervan.
Eisen
- De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 oktober 2025 tot en met 31 maart 2026 voor 32-36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
- U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
- Je hebt een afgeronde hbo-opleiding, relevant binnen het vakgebied.
- Je hebt minimaal twee jaar relevante werkervaring in een soortgelijke functie op het gebied van vergunningverlening (omgevingsvergunningen/ruimtelijke procedures).
Wensen
- Je hebt aantoonbare ervaring in het schrijven van stukken.
- Kennis over het werkgebied binnen gemeente Fryske Marren is een pré.