Opdrachtomschrijving
Sinds 1 januari 2025 staat er een operationele inzamellogistiek, aansluitend op in Amsterdam gebruikelijke inzamelsystemen, routes en assets, met een optimale dienstverlening aan inwoners en ondernemers in Weesp. Sinds maart 2022 is Weesp onderdeel van gemeente Amsterdam. Voor een goed functionerende afvalinzameling en dienstverlening was het van belang dat per 01-01-2025 de logistieke inzamelorganisatie operationeel was. Voor de afronding van de overgang van afvalinzamelaar GAD naar gemeente Amsterdam is een projectleider nodig. Daarnaast houd je je bezig met de zomeraanpak in Amsterdamse binnenstad, waarbij er in samenwerking met Stadswerken in een logische volgorde afval wordt ingezameld en de straten schoon worden geveegd. Je geeft uitvoering aan het projectplan voor de inzameling in Weesp en zorgt voor de decharge. Ook voor de zomeraanpak geef je uitvoering aan het projectplan en zorgt voor een goede afronding van de zomeraanpak dit jaar. Je bevindingen neem je erin mee en na afronding stel je een rapportage met bevinden en aanbevelingen op.
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
Opdrachtgever
Binnen onze gemeente werkt directie Afval en Grondstoffen aan een duurzame en efficiënte afvalketen. Vanuit onze directie zorgt afdeling Beleid, Strategie en Projecten, waarvan jij deel uitmaakt, voor de bijbehorende beleidsvorming en -realisatie. Met ruim zestig collega's, onder wie strategen, programmamanagers, projectleiders en projectmedewerkers, richten we ons op de uitrol van concrete programma's en projecten. Naast deze afdeling bestaat directie uit afdeling Inzameling - grootste van het onderdeel - en de afdelingen Assets (Containers, Voertuigen en Recyclelocaties) en een Bedrijfsbureau. We sparren graag met elkaar en staan voor elkaar klaar. Zo komen we samen tot de juiste aanpak en zorgen we voor optimale afvalscheiding en -inzameling, prettige dienstverlening en efficiënte bedrijfsvoering. Hierbij werken we steeds nauw samen met in- en externe stakeholders, zoals stadsdelen, bewoners en bedrijven.
Eisen
- Beschikbaarheid en tarief kandidaat: Interview maakt deel uit van selectieproces; kandidaat moet beschikbaar zijn. Bij gunning direct inzetbaar. Tarief is inclusief alle kosten. Overschrijding maximumtarief leidt tot uitsluiting.
- Referentie: Minimaal 1 relevante referentie met organisatie, naam en telefoonnummer contactpersoon. Referent mag geen medewerker van inschrijver zijn en moet op de hoogte zijn.
- Draaideurconstructie: Kandidaat mag in afgelopen 2 jaar niet in loondienst zijn geweest bij gemeente Amsterdam (KO).
- CV toevoegen: Nederlands opgesteld cv, max 5 A4. Alleen eerste 5 A4 worden beoordeeld. Moet overeenkomen met antwoorden.
- Opleiding: Kandidaat bezit erkend WO diploma. Moet aantoonbaar zijn in cv en fysiek getoond worden tijdens interview.
- Toevoegen motivatie: Maximaal 1 A4 met motivatie waarom kandidaat geschikt is. Wordt besproken in interview.
- Werkervaring: Minimaal vijf jaar ervaring met complexe projecten in stedelijke omgeving, bij voorkeur in afvalbranche. Moet blijken uit cv.
- Werkervaring: Minimaal twee jaar ervaring met opbouwen van netwerken met (commerciële) strategische partners. Moet blijken uit cv.
- Verificatie kennis: Kennis van kandidaat wordt geverifieerd.
- Verificatie ervaring: Ervaring van kandidaat wordt geverifieerd.
- Werkervaring: Ruime ervaring met implementeren en operationaliseren van projectresultaten in een uitvoeringsorganisatie, bij voorkeur afvalbranche. Moet blijken uit cv.
Wensen
- Werkervaring: Ervaring bij gemeente Amsterdam in fysiek domein, bij voorkeur in operationele organisatie zoals Afval en Grondstoffen. Moet blijken uit cv.
- Werkervaring: Kennis en ervaring met planning en uitrol afvalinzamelsystemen. Moet blijken uit cv.
- Competentie Samenwerken: Expert – levert constructieve bijdrage aan teamresultaat en groepssfeer.
- Competentie Resultaatgerichtheid: Expert – houdt vast aan doelen tot deze bereikt zijn.
- Competentie Relatiebeheer: Expert – bouwt en benut relaties met klanten en contacten.
- Informatie kandidaat: Naam, telefoonnummer en privé e-mailadres van kandidaat zijn vereist. Volledige naam zoals op ID. Gebruik tab ‘Offerte’ om naam van organisatie + kandidaat correct weer te geven.
- Indienen extra inschrijvingen: Maximaal 2 kandidaten mogen worden aangeboden. Iedere inschrijving apart indienen via tabblad ‘Offerte’ > ‘Extra offerte’ > ‘Indienen’.
- Competentie Vasthoudendheid: Expert – volhardt bij tegenslag en houdt vast aan ingezette koers.
- Competentie Analytisch vermogen: Expert – onderscheidt hoofd- en bijzaken, legt logische verbanden.
- Competentie Omgevingsbewustzijn: Expert – benut vakinhoudelijke, maatschappelijke en politieke ontwikkelingen effectief.
- Toelichting Maximumtarief: Maximaal uurtarief €115,- inclusief alle kosten. Maximaal 36 uur/week. Contractwaarde over 12 maanden niet boven WNT-norm. Tariefscore wordt procentueel vergeleken met laagste tarief.