(Senior) Contractmanager Airport Services
Als contractmanager Airport Services beheer je grote servicecontracten voor onze primaire, klantgerichte diensten en zorg je ervoor dat deze contracten optimaal worden benut. Hoe jij hiervoor zorgt? Dat is aan jou. We vertrouwen op de manier waarop jij de regie pakt, keuzes maakt en daar de verantwoordelijkheid voor neemt. Jouw talenten zet jij in bij het:
- Coördineren van hoogwaardige overeenkomsten die direct het primaire proces van Schiphol beïnvloeden. Deze contracten zijn gericht op het ontwikkelen van duurzame relaties met onze partners. Jouw analytisch vermogen, onderhandelingsvaardigheden en oog voor detail zorgen ervoor dat onze dienstverleners aan de hoogste kwaliteitseisen voldoen en binnen budget blijven.
- Optimaliseren van serviceprocessen; jij bent continu op zoek naar mogelijkheden om onze serviceprocessen te verbeteren en nog klantgerichter te maken. Je analyseert de behoeften van onze klanten en vertaalt deze naar concrete acties om de klantervaring op Schiphol naar een hoger niveau te tillen.
- Opbouwen en onderhouden van strategische samenwerkingen; met jouw netwerk en inzicht in de markt zorg je voor innovatie en vernieuwing binnen onze contracten, waardoor Schiphol zich blijft onderscheiden als dynamische luchthaven.
- Uitvoeren van risicomanagement en performance monitoring; je hebt oog voor relevante risico’s en zorgt ervoor dat deze adequaat worden beheerst. Je bent verantwoordelijk voor het monitoren van de prestaties van onze dienstverleners en grijpt tijdig in bij afwijkingen.
Procurement & Contracting
De afdeling Procurement & Contractmanagement (P&C) van Schiphol Group werkt nauw samen met interne klanten om vraag, specificaties, prijs en kosten te optimaliseren. De afdeling bestaat uit zes categorieteams en een Excellence Center. P&C richt zich op professionalisering van inkoop en contractbeheer, met een sterke focus op duurzaamheid en innovatie. Door samenwerking met leveranciers wil P&C bijdragen aan het versnellen van duurzame ontwikkelingen en het verbeteren van de kwaliteit van diensten op de luchthaven.
You’ve got this
Schiphol verbindt jouw wereld. Met de beste mensen maken we reizen veilig en verantwoord. Jij draagt hieraan bij met jouw unieke talenten, zoals de manier waarop jij initiatief neemt om verbeteringen door te voeren en mensen aan elkaar verbindt om zo het ultieme resultaat te behalen. Sowieso heb je voor deze functie:
- Een afgeronde hbo- of wo-opleiding.
- 5+ jaar ervaring met het managen van servicecontracten binnen een complexe en dynamische organisatie.
- Het vermogen om verbinding te leggen met de (interne) stakeholders in een grote organisatie om resultaten te behalen.
- Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.
- Kennis en ervaring met het werken in de CATS-methode.
Eisen
- Een afgeronde hbo- of wo-opleiding.
- Minimaal 5 jaar ervaring met het managen van servicecontracten binnen een complexe en dynamische organisatie.
- Het vermogen om verbinding te leggen met de (interne) stakeholders in een grote organisatie om resultaten te behalen.
- Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.
- Kennis en ervaring met het werken in de CATS-methode.
- Ervaring met services (niet techniek of IT).
- Betrokkenheid en grotendeels het werk vanaf Schiphol uitvoeren.
- Voor indiensttreding dient een Verklaring Geen Bezwaar (VGB) te worden overgelegd.
- De kandidaat beschikt over een geldig legitimatiebewijs (paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.
Wensen
- Analytisch vermogen, onderhandelingsvaardigheden en oog voor detail om ervoor te zorgen dat dienstverleners aan de hoogste kwaliteitseisen voldoen en binnen budget blijven.
- Continu op zoek zijn naar mogelijkheden om serviceprocessen te verbeteren en klantgerichter te maken.
- Het analyseren van klantbehoeften en deze vertalen naar concrete acties om de klantervaring te verbeteren.
- Opbouwen en onderhouden van strategische samenwerkingen, met inzicht in de markt om innovatie en vernieuwing binnen contracten te stimuleren.
- Oog voor relevante risico’s en zorgen voor adequate beheersing hiervan.
- Verantwoordelijk zijn voor het monitoren van de prestaties van dienstverleners en tijdig ingrijpen bij afwijkingen.
- Samenwerken met categorieteam van contractmanagers en sourcing managers.
- Fungeren als gesprekspartner op verschillende niveaus en weten te overtuigen en te “challengen” door vasthoudende persoonlijkheid en sterke analytische, relationele en communicatieve vaardigheden.
- Initiatief nemen om verbeteringen door te voeren en mensen aan elkaar verbinden om het ultieme resultaat te behalen.