Projectleider civiele kunstwerken

De Ronde Venen

Sluit op: 22 sep 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 105
Aantal uur per week: 36
Provincies: Utrecht
Segmenten: Bouwkunde Civiele techniek

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 22 september 2025
Eind datum: 22 mei 2026

Organisatie
Tussen Amsterdam en Utrecht ligt gemeente Ronde Venen. Een groene oase in een waterrijk gebied met acht kleurrijke dorpen, waar zo’n 45.000 mensen met plezier wonen en werken. In Mijdrecht staat het gemeentehuis. De thuishaven van ruim 300 hardwerkende en betrokken collega’s. ‘Samen voor elkaar’ echoot door de gangen. Het is de essentie van de organisatieontwikkeling die onze organisatie toekomstbestendig maakt.

Opdracht
De afdeling integraal beheer openbare ruimte is verantwoordelijk voor de totale buitenruimte in gemeente Ronde Venen. De afdeling voert diverse soorten werkzaamheden uit. Zoals het verzorgen van het dagelijks onderhoud en beheer van de buitenruimte. Groot onderhoud werkzaamheden en uiteraard reconstructie en renovatie. Van onder andere Wegen, Rioleringen, Civiele Kunstwerken, groen projecten en verkeersmaatregelen. Voor de projectleiding, werkvoorbereiding, aanbestedingen en communicatie met inwoners, bestuur en belanghebbenden zoeken wij een ervaren projectleider.

Binnen de afdeling Beheer openbare ruimte van gemeente Ronde Venen ga je als projectleider werken aan reconstructies van civiele kunstwerken in de openbare ruimte. In de periode van 16 oktober tot 15 april wordt er aan 4 civiele kunstwerken groot onderhoud uitgevoerd.

  • Je stelt zelfstandig projectplannen op en bewaakt de voortgang, kwaliteit, kosten en risico's van projecten.
  • Je zorgt ervoor dat er toezicht gehouden wordt tijdens de uitvoering.
  • Je stemt het projecten zelfstandig af met de ambtelijk opdrachtgeven en je bent verantwoordelijk voor het onderhouden van relaties met stakeholders en belanghebbenden.
  • Je creëert projectteams, zorgt voor de afstemming tussen de verschillende disciplines en bewaakt de samenhang tussen projecten en andere werkzaamheden in de openbare ruimte.
  • Je zorgt voor een goede communicatie en afstemming met andere afdelingen binnen de gemeente, zoals de afdelingen beleid en beheer, en externe partijen zoals aannemers en adviesbureaus.
  • Projectleiding reconstructies civieltechnische werken
  • Aansturen externe ingenieursbureaus
  • Afstemming met andere overheden en nutsbedrijven
  • Communicatie met bestuur, belanghebbende en omgeving
  • Opstellen inkoopstrategie
  • Voeren van aanbestedingen
  • Ervaring met directievoering
  • Ervaring met werkvoorbereiding
  • Ervaring met bestuurlijke afstemming
  • Bekend zijn met de plaatselijke situatie, slappe bodem

Competenties

  • Politieke sensitiviteit
  • Communicatief sterk
  • Leiderschap
  • Teammanagement
  • Prioriteren
  • Samenwerken
  • Financieel overzicht
  • Risicomanagement
  • Breed georiënteerd zowel kunstwerken als civiel aspect
  • Een proactieve houding, goede communicatieve vaardigheden, probleemoplossend vermogen en de wil om samen te werken.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr. Voor kantoorfuncties waarin het mogelijk is om op afstand te werken, is 50% thuiswerken gebruikelijk. Het kan voorkomen bij een specifieke opdracht dat aanwezigheid op kantoor verplicht is op meerdere of alle werkdagen.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider civiele werken binnen een gemeente;
  • Een maximum uurtarief van € 105,- exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee flextender;
  • 'Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding civiele techniek of direct vergelijkbaar op technisch niveau;
  • Aantoonbaar beschikbaar per 1 oktober 2025 voor 32 tot 36 uur gedurende gehele opdracht inclusief mogelijke verlengingen. De medewerker zal op verschillende locaties in Ronde Venen werkzaamheden moeten uitvoeren.

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het adviseren over en uitvoeren van contractmanagement bij renovatieprojecten van beweegbare bruggen;
  • Aantoonbare kennis van civiele kunstwerken en werktuigbouwkundige, hydraulische, elektrotechnische installaties met PLC besturing en stand-alone brug (benoem duidelijk in het cv waar deze kennis is opgedaan);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider civiele werken binnen een gemeente.
  • Aantoonbare werkervaring met het werken met RAW-, UAV-GC- en UAV-TI-contractvormen binnen infrastructurele of gebiedsgerichte projecten;
  • Aantoonbare werkervaring met het toepassen van relevante wet- en regelgeving, inclusief EMVI-criteria, duurzaamheidseisen, milieuwetgeving en SROI-verplichtingen binnen contractmanagement. (benoem duidelijk in het cv waar deze ervaring is opgedaan);

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx