Contractmanager sociaal domein

Gemeente Amstelveen

Sluit op: 19 sep 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 95
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Inkoop

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 oktober 2025
Eind datum: 1 maart 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Ben jij een ervaren relatiemanager die heldere afspraken kan maken en vertrouwen weet te realiseren tussen alle stakeholders?
De ambtelijke organisatie AA werkt voor de gemeentebesturen van Aalsmeer en Amstelveen. Twee gemeentebesturen, bediend door één ambtelijke organisatie. Als Contractmanager kom je te werken in team Beleid, Contract, Control en Informatie (BCC-I). Dit team valt onder de afdeling Werk & Inkomen en ondersteunt de afdelingen Werk & Inkomen, Jeugd & Onderwijs, Sociale Samenleving en Sociale Voorzieningen binnen het Sociaal Domein op het gebied van beleid, contractmanagement, interne controle en informatiemanagement. Het team bestaat uit 25 medewerkers, waarvan 6 Contractmanagers.

Opdrachtomschrijving
In verband met zwangerschapsverlof van de contractmanager Wmo begeleiding zijn wij op zoek naar tijdelijke vervanging. Het product Wmo begeleiding wordt op dit moment opnieuw aanbesteed. Jij zorgt samen met de andere collega's van het inkoopteam voor een efficiënt en goed verlopend aanbestedingsproces én daarna samen met de uitvoerende afdeling voor de implementatie van de nieuwe contracten. Je voert evaluatiegesprekken met de gecontracteerde aanbieders en stuurt tijdig bij op zowel financiële als marktveranderingen. Aanvullend fungeer je als sparringpartner voor de collega’s van de uitvoerende afdelingen en zorg je voor structurele informatie met betrekking tot budgetontwikkelingen, budgetbewaking en advisering. Tevens zorg je voor tijdige levering van de informatie ten behoeve van de verantwoording voor de jaarrekening van Wmo.

Duur opdracht
De opdracht loopt tot 28 februari 2026. Er is een mogelijkheid tot verlenging.

Verlengingsoptie
We hebben in deze uitvraag verlengingsopties opgenomen, zoals toegestaan onder de Aanbestedingswet via een herzieningsclausule. Maar let op: dat betekent niet dat er automatisch aanspraak op gemaakt kan worden. Het is een optie, geen recht.

Kandidaatomschrijving
Je beschikt over minimaal een afgeronde HBO opleiding. Je beschikt over werkervaring als Contractmanager Sociaal Domein. Je hebt kennis van en affiniteit met Wmo begeleiding. Je hebt relevante ervaring met Wmo-aanbestedingen. Je kunt kort en bondig rapporteren, kunt gegevens begrijpen en doorgronden, je hebt financieel inzicht en oog voor detail.

Competenties
Als Contractmanager beschik je over de volgende competenties:

  • Klantgericht
  • Resultaatgericht
  • Betrouwbaar
  • Verbindend
  • Stressbestendig
  • Politieke sensitiviteit
  • Analytisch
Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

Kernwaarden
In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert. Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Interviewplanning
De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op dinsdag 23 september 10.15 uur - 12.30 uur en donderdag 25 september tussen 11.15 uur - 12.30 uur. De gesprekken vinden op locatie plaats. De kandidaat dient op deze datum en tijdsblok beschikbaar te zijn.

Toelichting op rooster
Er wordt verwacht dat je in elk geval 2 dagen per week in kantoor werkt, waarbij de vaste werkdag dinsdag is en de andere dag in overleg vastgelegd wordt. Daarnaast ben je flexibel om ook op andere dagen naar kantoor te komen als het werk daar om vraagt.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Opleiding: Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO of WO opleiding. Referentie vereist
  • Werkervaring: Op cv aantoonbaar minimaal 4 jaar werkervaring als Contractmanager Sociaal Domein (binnen een gemeente, provincie, Rijk of zorgaanbieder), opgedaan in de afgelopen 8 jaar. Referentie vereist

Wensen

  • Werkervaring: Op cv aantoonbaar relevante ervaring als contractmanager met Wmo-aanbestedingen bij een gemeente. Graag geel arceren op CV.
  • Werkervaring: Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring als contractmanager Wmo begeleiding bij een gemeente, opgedaan in de afgelopen 6 jaar. Graag geel arceren op CV indien ervaring binnen Wmo is opgedaan.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx