Ervaren inkomensregisseur bestandsbeheer en intake

Gemeente Zoetermeer

Sluit op: 12 sep 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 65
Aantal uur per week: 36
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Beleid- en adviesdiensten

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 12 september 2025
Eind datum: 12 mei 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Iedereen die bij gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!

Afdeling
Sociaal domein biedt o.a. dienstverlening op het gebied van inkomensondersteuning, werk en zorg voor de inwoners van Zoetermeer. Als uitvoeringsorganisatie van het sociaal domein bevorderen we bestaanszekerheid, kansengelijkheid en het welzijn van de inwoners van Zoetermeer. Dit doen we door:

  • In samenhang en samenwerking te werken aan passende en tijdige ondersteuning;
  • Publieke middelen rechtmatig, efficiënt en effectief in te zetten;
  • Aandacht te hebben voor wat nodig is;
  • We werken vanuit de bedoeling;
  • We bieden daar waar nodig maatwerk;
  • Te doen wat we beloven;
  • Het werkgeluk van onze mensen te stimuleren en te faciliteren.

Opdracht
Afdeling Inkomen en zekerheid van het sociaal domein is op zoek naar een ervaren regisseur inkomen die flexibel ingezet kan worden op de volgende taken:

  • Afhandeling van aanvragen levensonderhoud Participatiewet
  • Het voeren van intakegesprekken: brede uitvraag naar leefgebieden en het rapporteren van deze gesprekken;
  • Eventueel participeren in projecten gericht op inkomen waarin vorm wordt gegeven aan beleidsmatige ontwikkeling;
Algemeen voor de opdracht geldt:
  • Het behalen van beoogde resultaten;
  • Behandeling van complexe(re), niet standaard, klantsituaties;
  • Tijdig (binnen de afhandelingstermijnen) en nauwkeurig rapporteren;

Competenties

  • Uitstekende communicatieve en redactionele vaardigheden;
  • Proactief;
  • Coachende vaardigheden;
  • Zelfsturend vermogen;
  • Samenwerken;
  • Flexibiliteit.

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 09 (nieuwe structuur).

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Beschikbaar 1 oktober voor 36 uur per week, verspreid over 4 tot 5 dagen per week
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als inkomensregisseur

Wensen

  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Suite4GWS, benoem waar deze is opgedaan
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring afhandelen aanvragen levensonderhoud
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als ervaren inkomensregisseur rechtmatigheid

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx