(Senior) Contractmanager Airport Services
Als contractmanager Airport Services beheer je grote servicecontracten voor onze primaire, klantgerichte diensten en zorg je ervoor dat deze contracten optimaal worden benut. Je coördineert hoogwaardige overeenkomsten, optimaliseert serviceprocessen, bouwt strategische samenwerkingen op en voert risicomanagement en performance monitoring uit. Je werkt nauw samen met sourcing managers en contractmanagers en fungeert als gesprekspartner op verschillende niveaus.
Schiphol Group
Met 3.500 collega’s werkt Schiphol Group aan het verbinden van Nederland met de wereld. De organisatie is eigenaar van meerdere luchthavens in Nederland en heeft een meerderheidsbelang in Eindhoven Airport. Schiphol zet in op veiligheid, vernieuwing en samenwerking.
Procurement & Contracting
De afdeling Procurement & Contractmanagement (P&C) bestaat uit zes categorieteams en een Excellence Center. Ze werken samen met interne klanten en leveranciers om inkoop en contractbeheer te professionaliseren, met focus op duurzaamheid en innovatie.
You’ve got this
Je draagt bij aan veilige en verantwoorde reizen door initiatief te tonen en mensen te verbinden. Voor deze functie beschik je over relevante opleiding en ervaring, en kennis van contractmanagementmethoden zoals CATS. Je werkt grotendeels op locatie op Schiphol.
Eisen
- Afgeronde hbo- of wo-opleiding.
- Minimaal 5 jaar ervaring met het managen van servicecontracten binnen een complexe en dynamische organisatie.
- Vermogen om verbinding te leggen met (interne) stakeholders in een grote organisatie om resultaten te behalen.
- Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.
- Kennis en ervaring met het werken in de CATS-methode.
- Geen ervaring in techniek of IT; ervaring met Services is vereist.
- Voor indiensttreding is een Verklaring Geen Bezwaar (VGB) vereist.
- De kandidaat beschikt over een geldig legitimatiebewijs (paspoort of identiteitskaart), geldig bij intake en op startdatum.
Wensen
- Coördineren van hoogwaardige overeenkomsten gericht op duurzame relaties met partners binnen het primaire proces van Schiphol.
- Analytisch vermogen, onderhandelingsvaardigheden en oog voor detail inzetten voor kwaliteitsborging binnen budget.
- Continu zoeken naar verbeteringen in serviceprocessen en klantgerichtheid.
- Analyseren van klantbehoeften en deze vertalen naar concrete acties voor een betere klantervaring.
- Opbouwen en onderhouden van strategische samenwerkingen met inzet van netwerk en marktinzicht.
- Risicomanagement en performance monitoring uitvoeren met oog voor relevante risico’s en adequate beheersing.
- Verantwoordelijk voor monitoring van prestaties van dienstverleners en tijdig ingrijpen bij afwijkingen.
- Samenwerken met categorieteam van contractmanagers en sourcing managers.
- Fungeren als gesprekspartner op verschillende niveaus met overtuigingskracht en sterke communicatie- en analysecapaciteiten.
- Initiatief nemen voor verbeteringen en mensen verbinden voor optimale resultaten.
- Betrokken zijn en grotendeels op locatie (Schiphol) werkzaam zijn.