Opdrachtgever
Huizen; een dorp met een bijzondere geschiedenis, in het prachtige Gooi in Noord-Holland. Met ongeveer 41.000 inwoners is Huizen een gemeenschap die staat voor verbinding, een groene leefomgeving en betrokkenheid bij lokale initiatieven. Er werken meer dan 400 medewerkers voor Huizen.
Als ambtelijke organisatie van de gemeente Huizen hebben we een inspirerende opdracht: samen betrouwbaar onze publieke verantwoordelijkheden vervullen en actief bijdragen aan maatschappelijke uitdagingen. We zijn er voor onze gemeenschap en streven naar tastbare resultaten, gedreven door passie, vertrouwen en daadkracht.
Opdracht
Binnen onze organisatie zijn we op zoek naar een tijdelijke, ervaren GIS-beheerder / -specialist die actief wil meedraaien in het team en verantwoordelijkheid neemt voor het beheer van onze GIS-systemen en bijbehorende werkzaamheden.
Je wordt onderdeel van een team dat onder andere werkt met ArcGIS Pro en Online en diverse VertiGIS Studio-modules (GeoWeb, Workflow, Inline, Printing e.a.), die voornamelijk worden ingezet voor de geo-informatievoorziening aan collega’s binnen de organisatie.
De opdracht omvat zowel het dagelijks beheer van de bestaande GIS-inrichting als het bijdragen aan de ontwikkeling van nieuwe processen. Daarbij horen ook taken als data-analyse, scripting (Python), gebruik van FME, gegevensverwerking en het leveren van maatwerkoplossingen. Er is bovendien ruimte voor het automatiseren van processen en het ontwikkelen van innovatieve toepassingen.
Werkzaamheden
- Beheren en inzetten van ArcGIS Pro, ArcGIS Online, AutoCAD en VertiGIS Studio-modules;
- Ondersteuning bieden aan gebruikers van ArcGIS en VertiGIS-applicaties;
- Meewerken aan ontwikkeling, beheer en migratie van geo-applicaties;
- Intern en extern publiceren en beheren van geo-webservices conform richtlijnen;
- Updaten en beschikbaar stellen van geo-informatieproducten (zowel intern als openbaar);
- Uitvoeren van GIS-analyses ter ondersteuning van interne werkprocessen;
- Ondersteunen bij GIS-werkzaamheden voortvloeiend uit BAG, BGT en BOR-registraties (gericht op datakwaliteit);
- Bijdragen aan automatisering van werkzaamheden en verkennen van innovatieve oplossingen.
Competenties
- Klantgerichtheid
- Analytisch vermogen
- Oplossingsgerichtheid
- Samenwerkingsvermogen
- Communicatief
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Eisen
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als GIS/GEO beheerder;
- Beschikbaar uiterlijk 1 oktober voor 32 uur per week;
- Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Geo-informatie of vergelijkbaar;
Wensen
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met ArcGIS;
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met Python-scripting;
- Aantoonbare werkervaring met het gebruik van data integratieplatform FME;
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar binnen een gemeentelijke organisatie;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van Geografische Informatiesystemen (GIS);
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar met het beheren van VertiGIS apps (beschrijf dit duidelijk in het cv);