Informatieregisseur zorg- en veiligheidshuis brabant noordoost

Gemeente 's-Hertogenbosch

Sluit op: 22 sep 2025 om 07:30
Max. Uurtarief: 90
Aantal uur per week: 30
Provincies: Noord-Brabant
Segmenten: Zorg en Welzijn

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 15 oktober 2025
Eind datum: 14 oktober 2026

Het Zorg- en Veiligheidshuis Brabant Noordoost
Het Zorg- en Veiligheidshuis Brabant Noordoost (ZVH BNO) is een regionaal samenwerkingsverband van 10 gemeenten, justitie- en zorgpartners. Het Zorg- en Veiligheidshuis is gericht op het voorkomen en verminderen van (ernstige) overlast, geweld, criminaliteit en maatschappelijke onrust én het bieden van perspectief aan burgers op een zo volwaardig mogelijke participatie in de samenleving. Wanneer er sprake is van complexe problematiek en de reguliere inzet van professionals binnen de eigen keten niet meer werkt, kunnen professionals een beroep doen op het ZVH. Zorg- en veiligheidspartners werken, onder eenduidige procesregie van de procesregisseurs aan complexe domein overstijgende zorg- en veiligheidsproblemen. Het ZVH pakt daarom juist díe casussen op waarin de verbinding tussen zorg- en strafrechtketen én interventies vanuit de gemeente voorwaarde is voor een succesvolle, duurzame aanpak van (potentieel) crimineel en overlastgevend gedrag.

Drie kerntaken
Het ZVH heeft drie taken:

  1. Regiefunctie: het faciliteren en regisseren van casus overleggen waar complexe casuïstiek wordt besproken.
  2. Adviesfunctie: het functioneren als expertisecentrum voor multidisciplinaire zorg- en veiligheidsproblematiek en vraagbaak voor ketenpartners en professionals.
  3. Signaalfunctie: het signaleren van relevante trends en ontwikkelingen en (strategisch) adviseren van bestuurders en sleutelpartners.

Rol van de informatieregisseur
Omdat dit goed te laten verlopen heeft het team verder ondersteuning nodig, zodat er procesregisseurs worden ondersteund. De taken van een informatieregisseur bestaan uit:

  • Casusbeoordeling: Komt er een casus binnen, dan bespreekt de informatieregisseur de casus met de collega’s. Samen wordt bepaald of deze voldoet aan de criteria van het Zorg- en Veiligheidshuis.
  • Regie voeren: Wordt een casus aangenomen, dan voert de informatieregisseur samen met de procesregisseur de regie over het gehele operationele proces. De informatieregisseur verzamelt informatie bij diverse partners en stelt een breed, integraal beeld op van de casus.
  • Samenwerking stimuleren: De informatieregisseur stimuleert de onderlinge samenwerking van de betrokken partners, zodat ze samen tot een integraal beeld en plan komen en een gedragen plan van aanpak komen. Vervolgens coördineert de informatieregisseur de uitvoering van dat plan. De informatieregisseur jaagt aan, remt af en escaleert indien nodig.
  • Privacy waarborgen: De informatieregisseur borgt tijdens het hele werkproces de privacy van de betrokken personen en ziet toe op de rechtmatige uitwisseling van persoonsgegevens. Alle gegevens en processtappen legt de informatieregisseur goed vast zodat de dossiervorming altijd op orde is.
  • Advies: De informatieregisseur adviseert professionals die wordt benaderd. Het kan gaan om het meedenken in een casus, maar ook het adviseren van een aanpak of betrekken van expertise.

Kandidaatomschrijving

  • De kandidaat weet van aanpakken en afstemmen.
  • De kandidaat vindt het leuk om bij te dragen aan het in beeld brengen van complexe casussen en dit af te stemmen met de procesregisseur.
  • De kandidaat werkt gestructureerd, is analytisch, ziet logische verbanden en weet op een open en objectieve manier vragen te stellen aan de partners.
  • De kandidaat is in staat om meerdere invalshoeken te kunnen overzien en te beschrijven.
  • De kandidaat kan informatie op een beeldende manier verwerken en heeft goede communicatieve en schriftelijke vaardigheden.

Interviewplanning
Met de top 3 kandidaten wordt een gesprek aangegaan waarin we onder andere zullen toetsen of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen. Daarnaast zal worden beoordeeld welke kandidaat het beste aansluit bij datgene de opdrachtgever zoekt in een kandidaat (competenties, aansluiting bij de organisatie, het team, etc.). Het gesprek is onderdeel van de beoordeling.

De gesprekken vinden plaats op maandag 29 september 2025 en woensdag 1 oktober 2025 op de locatie van het Zorg- en Veiligheidshuis in 's-Hertogenbosch. De uitnodigingen voor deze gesprekken worden uiterlijk vrijdagmorgen 26 september 2025 verzonden.

Graag in de offerte aangeven naar welke datum de voorkeur uit gaat, zodat wij hier mogelijk rekening mee kunnen houden.

Toelichting op rooster
Aantal uren: 28 uur - 32 uur. Werkzaam op het kantoor van het Zorg- en Veiligheidshuis. Optie om op termijn thuis te werken voor maximaal 50% van de tijd.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Opleiding: Kandidaat is in het bezit van een Hbo-diploma. Dit blijkt duidelijk uit het CV.
  • Werkervaring: Kandidaat heeft minimaal 3 jaar relevante werkervaring binnen het zorg en/of het veiligheidsdomein. Dit blijkt duidelijk uit het CV.
  • Werkervaring: Kandidaat heeft ruime werkervaring met inhoudelijke verslaglegging. Dit blijkt duidelijk uit het CV.
  • Werkervaring: Kandidaat heeft actuele kennis van het zorg- en/of veiligheidsdomein. Dit blijkt duidelijk uit het CV.
  • Competenties: Kandidaat is communicatief sterk, zelfstandig, werkt goed samen, kan de onafhankelijkheid van ZVH waarborgen. Kandidaat heeft affiniteit met complexe problematiek van de doelgroep. Kandidaat heeft affiniteit met complexe samenwerkingsverbanden. Bovenstaande competenties zijn minimum eisen en worden getoetst bij de kandidaten die worden uitgenodigd voor een persoonlijk gesprek. Blijkt dat de kandidaat niet voldoet aan deze competenties dan wordt deze uitgesloten van gunning.
  • Aanwezigheid werklocatie: Kandidaat dient bij start alle werkdagen op de werklocatie aanwezig te zijn om de werkzaamheden uit te voeren. In overleg en op termijn dient de kandidaat minimaal 50% van de werkdagen op de werklocatie aanwezig te zijn om de werkzaamheden uit te voeren.

Wensen

  • Opleiding: Kandidaat heeft een Hbo-diploma richting social work of integrale veiligheidskunde. Dit blijkt duidelijk uit het cv.
  • Werkervaring: Kandidaat heeft ervaring met het werken (in of met) een samenwerkingsverband, kennis van privacywetgeving WGS. Dit blijkt duidelijk uit het cv.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx