Organisatie
Werken bij de gemeente Baarn betekent samenwerken in een dynamische en ondersteunende omgeving met 175 gedreven collega’s. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die zich met energie willen inzetten voor inwoner en organisatie.
Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Er zijn korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.
De organisatie is flink in beweging. De focus van de gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste en talentvolle medewerker die zich herkent in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.
Opdracht
De opdracht bestaat uit de volgende hoofdtaken:
- Procesbegeleiding en projectuitwerking (inrichting)
- Regie voeren op eerste uitvoeringsprojecten uit de visie (urban sportszone, sportvelden, parkeren)
- Coördinatie overlegstructuren (verenigingen, beheerders, gemeente, externen)
- Ontwikkeling communicatie- en participatiestrategie
- Duurzaamheid en energiebeheer
- Oprichting werkgroep ‘gezamenlijk energiebeheer’
- Inventariseren duurzame maatregelen met korte terugverdientijd
- Aanjagen subsidieaanvragen en pilotprojecten (batterijen, collectorvelden)
- Verkeersveiligheid en bereikbaarheid (parkeren & autoluw maken)
- Plan opstellen voor veilige inrichting De Geerenweg
- Verplaatsing parkeerdruk naar De Drie Eiken voorbereiden
- Gedragsverandering promoten: te voet of met de fiets
- Beheer en exploitatie
- Ondersteunen van huidige beheersorganisaties in professionaliseringsslag
- Verkennen en voorbereiden inzet structurele sportparkmanager
- Stimuleren van samenwerking tussen De Trits en andere beheerorganisaties
- Plan voor toekomstige sportparkmanager
- Taken en positionering
- Terugverdien- en meerwaardemogelijkheden
- Organisatorische inbedding
- Plan van Aanpak eerste uitvoeringsprojecten (hoofdtaken 1 t/m 3)
- Plan voor sportparkmanager
- Communicatie- en participatieplan
- Voortgangsrapportages en presentaties
- Adviezen t.b.v. investeringen en subsidieaanvragen
- Subsidie inkomsten of -toekenningen
Competenties
- Je begrijpt de belangen, verhoudingen en dynamieken binnen sportverenigingen, maatschappelijke organisaties en de gemeente en weegt belangen, risico’s en consequenties zorgvuldig af.
- Je werkt soepel samen met verschillende partijen met uiteenlopende belangen waarbij je verbinding stimuleert vanuit gezamenlijke doelen.
- Je vertaalt de verschillende processen helder op papier en bent goed in staat hierover te rapporteren.
- Je signaleert kansen en onderneemt zelfstandig actie.
Functieschaal
Functie is niet ingeschaald, betreft uurtarief.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt in overleg vervuld
Eisen
- Minimaal 3 jaar met een verbindende en/of coördinerende rol binnen de sport
- Aantoonbare werkervaring met subsidies inkomsten en/of toekenningen
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar binnen een gemeente
Wensen
- Aantoonbare werkervaring binnen het domein sport en beweging bij gemeente
- Aantoonbare werkervaring met samenwerking tussen verschillende belanghebbenden (benoem dit concreet in het cv)
- Aantoonbare werkervaring met buitensportaccommodaties en binnensportaccommodaties
- Aantoonbare werkervaring met het voorbereiden van besluitvorming binnen verenigingen, stichtingen of overheidsorganisaties
- Kandidaat beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als de vertaling op papier