Regisseur inkomen

Gemeente Wierden

Sluit op: 23 sep 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 30
Provincies: Overijssel
Segmenten: Participatie en Werk

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 23 september 2025
Eind datum: 31 december 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Gemeente Wierden
Welkom in Wierden! Een gemeente met 25.000 inwoners, op de grens van stad en platteland. Hier staat noaberschap centraal: we kijken naar elkaar om, zijn betrokken en werken samen. Dat geldt voor onze inwoners én organisatie. Onder de noemer ‘Expeditie Wierden’ willen we onze organisatie nog beter laten aansluiten op de wensen van onze inwoners. Want dat is tenslotte waar we het allemaal voor doen! Samen werken we aan een mooie, leefbare en toegankelijke gemeente waar iedereen zich thuis voelt!

Team
Binnen de afdeling Maatschappelijke Ontwikkeling zijn alle taken en functies samengebracht die betrekking hebben op het sociaal domein, zowel beleidsmatig als in de uitvoering, van onderwijs, jeugd, ondersteuning, zorg, participatie en gezondheid tot kunst, cultuur en sport. Al deze onderdelen werken samen in een dynamisch team van bevlogen mensen, waarin hun krachten worden benut en zij worden ondersteund waar nodig. De Maatschappelijke Agenda 2022-2026 is het kompas met opgaven in het sociaal domein waar de gemeente de komende jaren vooral op wil sturen.

Opdracht
De naam van de functie zegt het al, jij voert de regie. Soms ga je iets doen en soms juist iets laten. Want ons uitgangspunt is altijd de eigen kracht van de inwoner, eventueel met hulp van zijn of haar netwerk. Als regisseur inkomen ben jij de contactpersoon en verantwoordelijk voor het beheer van je caseload in het kader van de Participatiewet en de bijzondere bijstand voor onze inwoners. Je verzorgt vanuit de poortwachtersfunctie de intake, je handelt aanvragen af, doet onderzoek naar het recht op uitkering, stelt rapportages op en brengt adviezen uit over de rechtmatigheid van uitkeringen. Je weet cliënten aan te spreken op houding en gedrag en denkt vanuit mogelijkheden. Daarnaast beoordeel je de mogelijkheden van de kandidaten om deel te nemen aan trajecten die gericht zijn op activering, participatie en doorstroom naar re-integratie.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. Een korte motivatie is gewenst.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Is hybride werken mogelijk: In overleg

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aantoonbare werkervaring in het voeren van gesprekken met uitkeringsgerechtigden
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als regisseur / manager / consulent op het gebied van inkomen bij een gemeente
  • Een afgeronde opleiding op minimaal HBO-bachelor niveau

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het beheren en regisseren van een eigen caseload
  • Aantoonbare werkervaring in het begeleiden van reïntegratietrajecten
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van SJD / rechten
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als regisseur / manager / consulent op het gebied van inkomen bij een gemeente

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx