Assistent programmamanager grof huishoudelijk afval (gha)

Gemeente Amsterdam

Sluit op: 26 sep 2025 om 08:00
Max. Uurtarief: 100
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Buitendienst

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 13 oktober 2025
Eind datum: 12 oktober 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Opdrachtomschrijving
In de functie van Assistent Programmamanager Grof Huishoudelijk Afval (GHA) zorg je samen met de programmamanager voor het uitdragen en implementeren van de nieuwe grof afval-strategie. Je schrijft bestuurlijke stukken en bewaakt processen. Ook help je mee met het organiseren van de programma organisatie en draai je mee in één of meerdere projecten. Het programmateam bestaat nu uit negen collega’s.

Binnen het programma Grof Afval vallen de volgende projecten: ‘Campagne rond afvalregels grof afval en de grof strategie’, ‘Grof afval op afspraak’, ‘Grof aanbiedlocaties op orde’, ‘Project infopunten afval scheiden de buurt’ en ‘Het aantrekkelijk maken voor bewoners om hun grof afval weg te brengen naar een recyclepunt van de gemeente’. In samenwerking met de programmamanager organiseer je bijeenkomsten en bereid je deze inhoudelijk voor en je adviseert de programmamanager inhoudelijk en op tactisch niveau over de implementatie van de strategie “grof niet meer op straat”. Ook draag je bij aan de inrichting van de programmaorganisatie en de monitoring hiervan (bemensing, budget, tijdspad, interne informatie en samenwerking). Zoals je ziet, zijn je werkdagen afwisselend.

De rode draad? In overleg met de programmamanager pak je verschillende zaken op en zorg je er voor dat dingen op de juiste manier en op het juiste moment zijn geregeld. Met je enthousiasme inspireer je collega’s en andere betrokkenen, en natuurlijk deel je jouw kennis en ervaring graag met je omgeving. Zo draag je bij aan een schone stad waar het fijn wonen, werken en recreëren is.

Werkzaamheden

  • Je werkt aan de organisatie van een gesprekkentour langs alle werven om met chauffeurs te praten over grof afval en de bedachte strategie inclusief de inhoudelijke voorbereiding;
  • Je zoekt uit hoe en wanneer we stukken moeten aanleveren voor de staf één of meerdere stadsdelen;
  • Je checkt of een vraag die via via binnen komt over grof afval al in de Q&A staat;
  • Je schrijft een annotatie voor de wethouder naar aanleiding van een vraag uit de raad over het plan om grof afval op afspraak in te gaan zamelen.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

Opdrachtgever
Binnen onze gemeente werkt de directie Afval en Grondstoffen aan een duurzame en efficiënte afvalketen. Vanuit onze directie zorgt de afdeling Strategie en Projecten, waarvan jij deel uitmaakt, voor de bijbehorende beleidsvorming en -realisatie. Met ruim vijftig collega’s, onder wie strategen, programmamanagers, projectleiders en projectmedewerkers, richten we ons op de uitrol van concrete programma’s en projecten. We sparren graag met elkaar en staan voor elkaar klaar. Zo komen we samen tot de juiste aanpak en zorgen we voor optimale afvalscheiding en -inzameling, prettige dienstverlening en efficiënte bedrijfsvoering. Hierbij werken we steeds nauw samen met in- en externe stakeholders, zoals stadsdelen, bewoners en bedrijven.

Uren
24-36 uur per week

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Opleiding: De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende HBO diploma. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. De kandidaat moet het document meenemen naar het interview.
  • Referentie: Minimaal 1 relevante referentie, inclusief organisatie, contactpersoon en telefoonnummer. De referentie moet op de hoogte zijn.
  • Draaideurconstructie: Kandidaten mogen de afgelopen 2 jaar niet in loondienst zijn geweest bij gemeente Amsterdam (KO).
  • CV toevoegen: Het cv moet in het Nederlands zijn en maximaal 5 A4's. Alleen de eerste 5 pagina’s worden beoordeeld.
  • Toevoegen motivatie: Maximaal 1 A4 over waarom de kandidaat geschikt is. Deze motivatie wordt besproken tijdens het interview.
  • Werkervaring: Minimaal drie jaar ervaring met het schrijven van (bestuurlijke) stukken.
  • Werkervaring: Aantoonbare kennis van en ervaring met gemeentelijke, bestuurlijke processen.
  • Werkervaring: Minimaal twee jaar ervaring met complexe projecten in de stedelijke omgeving.
  • Verificatie kennis van de kandidaat.
  • Referentie: Minimaal 1 relevante referentie met organisatie, contactpersoon en telefoonnummer (dubbel vermeld in originele tekst).
  • Verificatie ervaring van de kandidaat.
  • Beschikbaarheid en tarief: De kandidaat moet beschikbaar zijn voor een interview en direct inzetbaar zijn. Het opgegeven tarief is inclusief alle kosten. Tarieven buiten het maximum worden afgewezen (KO).

Wensen

  • Informatie kandidaat: Volledige gegevens nodig voor interviewuitnodiging en VOG-aanvraag (naam, telefoonnummer, e-mailadres).
  • Werkervaring: Ervaring met de Amsterdamse bestuurlijke processen (stad en stadsdelen).
  • Werkervaring: Ervaring met het werken in een uitvoeringsorganisatie.
  • Toetsing competentie: Visie – Expert.
  • Toetsing competentie: Stressbestendig – Expert.
  • Toetsing competentie: Flexibel gedrag – Expert.
  • Toetsing competentie: Analytisch vermogen – Expert.
  • Toelichting maximumtarief: Max. €100,- per uur (excl. BTW), inclusief alle bijkomende kosten. Tarieven boven de WNT-norm of buiten het bereik worden afgewezen (KO). Puntenverdeling op basis van laagste tarief.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx