Beleidsmedewerker facilitair

Gemeente Achtkarspelen

Sluit op: 1 okt 2025 om 12:00
Max. Uurtarief: 90
Aantal uur per week: 24
Provincies: Friesland
Segmenten: Facilitaire dienstverlening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 13 oktober 2025
Eind datum: 31 januari 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Opdrachtomschrijving
Gemeente Achtkarspelen is, vanwege ziektevervanging, op zoek naar een tijdelijke beleidsmedewerker Facilitair. De beleidsmedewerker Facilitair is verantwoordelijk voor het soepel en efficiënt uitvoeren van facilitaire processen binnen het gemeentehuis.

Deze functie is ingeschaald in schaal 9 cao Gemeenten.

Adviseren t.a.v. facilitaire werkzaamheden

  • Adviseren en vertalen van de facilitaire kaders en doelstellingen;
  • Het adviseren en rapporteren over optimalisatie en aanpassing van beleid en uitvoeringsregels;
  • Het initiëren, sturen en zorgdragen voor de afhandeling van de formele besluitvorming;
  • Aanspreekpunt zijn voor leveranciers en collega's met betrekking tot schoonmaak, facilitaire inkooptrajecten;
  • Het toetsen van aanvragen en verzoeken op het gebied van de facilitaire dienstverlening;
  • Proactief signaleren van knelpunten en het optimaliseren van facilitaire processen;
  • Het bewaken van de verschillende uitvoeringsprocessen en –procedures.

Contractbeheer en leveranciersmanagement

  • Behartigen van diverse facilitaire inkoop- en aanbestedingstrajecten;
  • Het beheren en onderhouden van de facilitaire contracten, alsmede het onderhouden van contacten met leveranciers;
  • Het beheer en bewaken van diverse facilitaire budgetten.

Zorgdragen voor wet- en regelgeving

  • Zorgen dat facilitaire voorzieningen voldoen aan wettelijke eisen en vertalen van wetgeving naar heldere procedures.

Beschikbaarheid
Is zo nodig tijdens ingeroosterde weken buiten de reguliere werktijden bereikbaar en beschikbaar in geval van calamiteiten.

Inzetperiode en voorwaarden
De kandidaat is inzetbaar vanaf 13 oktober 2025 tot en met 31 januari 2026 voor 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 24 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De gesprekken vinden plaats op 7 oktober 2025. We vragen hier rekening mee te houden.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Kandidaat heeft minimaal 2 jaar relevante en recente werkervaring in een soortgelijke functie in de afgelopen 5 jaar op het gebied van facilitair bij een gemeentelijke instelling.
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 13 oktober 2025 tot en met 31 januari 2026 voor 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 24 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De gesprekken vinden plaats op 7 oktober 2025. We vragen hier rekening mee te houden.
  • U voegt een CV van maximaal 3 pagina's A4 toe.
  • U voegt een motivatiebrief van de kandidaat van maximaal 2 pagina's A4 toe.
  • Kandidaat heeft een afgeronde hbo-opleiding relevant voor de opdracht, zoals HBO Facility Management.
  • De kandidaat is in loondienst bij de inschrijvende partij en kwalificeert zich niet als ZZP’er.
  • Kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.

Wensen

  • Mate van werkervaring bij een gemeentelijke organisatie.
  • De mate waarin kandidaat werkervaring heeft op het gebied van Facilitaire dienstverlening.
  • De kandidaat is minimaal 2 dagen per week op kantoor.
  • De kandidaat verstaat het Fries, waarbij spreken een pré is.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx