Proces manager

Het Kadaster

Sluit op: 26 sep 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 110
Aantal uur per week: 40
Provincies: Gelderland
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 31 oktober 2025
Eind datum: 31 oktober 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Opdrachtomschrijving
Waar loopt de grens tussen uw tuin en die van uw buurman? En welk vastgoed is van wie? Het Kadaster registreert van al het vastgoed (grond en gebouwen) in Nederland wie welke rechten heeft. We hebben heel veel data over alles onder, op en boven de grond en willen maximale waarde halen uit deze data. Naast onze wettelijke taak, beheert het Kadaster ook voorzieningen van andere organisaties, de Landelijke Voorzieningen. Zo beheren wij onder andere de WOZ Landelijke Voorziening en de Basisregistratie Adressen en gebouwen (BAG): alle adressen en gebouwen in Nederland, zoals bouwjaar, oppervlakte, gebruiksdoel en locatie op de kaart.

Werkomgeving
Binnen Beheer en Ontwikkeling IT werken we met Scrum en DevOps en zijn de teams integraal verantwoordelijk voor de volledige technische dienstverlening, van idee tot productie. Vanuit een dynamische omgeving bieden wij een informele werksfeer. Soms werkt het beter om even je zinnen te verzetten en kan je met je teamgenoten een potje tafeltennis spelen, gamen of met de 3D printer een ontwerp realiseren. Ook hebben we een innovation hub om in een andere sfeer samen te werken.

Afdeling en team
De afdeling Proces Management binnen de Directie (IT) BOI (Beheer en Ontwikkeling Informatietechnologie) is opzoek naar een breed inzetbare Proces Manager. Je komt te werken in een Hybride SIAM-team, het Hybride SIAM-team bestaat uit Kadaster eigen medewerkers en medewerkers welke worden ingehuurd/zijn gecontracteerd als externe-SIAM leverancier.

Jouw rol als Proces Manager
Het Kadaster zit midden in een transitie van een ingrijpende verandering waarbij een groot deel van de infradiensten opnieuw aanbesteed is, alsmede de samenwerking met onze externe-SIAM leverancier. We implementeren SIAM binnen het Kadaster te samen met al onze bestaande operationele werkzaamheden. Als Proces Manager kom je te werken in het Hybride SIAM-team van het Kadaster binnen de Directie BOI (Beheer en Ontwikkeling Informatietechnologie).
Je bent hierbij verantwoordelijk voor het aansturen van meerdere externe IT leveranciers voor levering van gecontracteerde diensten. Je onderhoudt contacten met onze interne klanten binnen de Directies BOI, ODR en DGV (waaronder meer dan vijftig DevOps teams, de Productmanagers en Product Owners). Concreet: je opereert op operationeel/tactisch niveau, waar nodig adviseer je op strategisch niveau.
Je bent inzetbaar op verschillende werkzaamheden (ITSM, Incident, Change, Problem, Config enz.) binnen het Hybride SIAM-team.
Tevens ben je instaat om business wensen te vertalen naar oplossing binnen het SIAM-huis. Ook de aandachtsgebieden van: People, Process en Technology kent voor jouw geen geheimen. Je beschikt dan ook over M-shapped profiel, en bent hierdoor flexibel inzetbaar op deze verschillende rollen binnen SIAM-huis. Een rol als Service Level Management, of Proces Lead maakt je werk afwisselend. Je werkt samen met verschillende grote IT leveranciers en met de interne IT-organisatie om wensen van onze interne klanten te vertalen naar goede oplossingen die passen in de IT-strategie. Je werkt hierbij nauw samen met de verschillende stakeholders in je werkveld. Je werkt nauw samen met het interne Enterprise Service Management team, welke onze ServiceNow tool beheer en onderhoud. Je bent instaat om de gemaakt afspraken over processen of werkafspraken in de vorm van kennissessies/workshops te delen met de organisatie.

Technieken, methoden en tools

  • SIAM
  • ServiceNow
  • ITIL
  • CSDM
  • Scrum/Kanban
  • BlueDolphin
  • M365/SharePoint

Verantwoordelijkheden

  • Je onderhoudt klant- en leveranciersrelaties, waarbij je primair fungeert als aanspreekpunt voor ‘jouw’ ICT-leveranciers
  • Je onderhoudt een goede relatie met interne stakeholder (de Interne Service Providers)
  • Je draagt zorg voor het identificeren, formuleren, afstemmen en vastleggen van dienstverlening
  • Je ontwerpt processen en implementeert deze
  • Je doet verbetervoorstellen en rapporteert hierover
  • Je participeert in projectgroepen en bent in staat tijdig in te spelen op de huidige en toekomstige verwachtingen en technische mogelijkheden
  • Je presenteert de bereikte resultaten, doorgevoerde verbeteringen en nieuwe inzichten

Competenties

  • Teamspeler
  • Resultaatgericht
  • Helicopterview
  • Adviesvaardigheid
  • Overtuigingskracht
  • Beschikt over goed probleemoplossend vermogen en denkt in oplossingen zonder het grotere geheel uit het oog te verliezen
  • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk
  • Kwaliteitsgericht
  • Klantgericht
  • Proactief en initiatiefrijk

Startdatum en aanwezigheid
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.

Tarief
Maximaal € 110,- inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten. Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Voorwaarden
Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van het Kadaster van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen. Per leverancier mag één offerte worden ingediend op deze aanvraag.

Geheimhoudingsverklaring
Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.

VOG
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

WAADI
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Acquisitie
Acquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst.

Flextender als bemiddelaar
Voor deze opdracht treedt Flextender op als bemiddelaar. Ook maakt het Kadaster gebruik van de dienstverlening van Flextender voor de urenregistratie van de werkzaamheden. Dat betekent dat de opdrachtnemer een rechtstreekse opdrachtovereenkomst aangaat met het Kadaster wat betreft de uitvoering van de werkzaamheden. En daarnaast gaat de opdrachtnemer een aparte overeenkomst met Flextender aan waarin de vergoeding voor de geleverde bemiddeling en het verplichte gebruik van het urenregistratie-systeem van Flextender worden vastgelegd. Het Kadaster zal voor deze opdracht een twee- óf driepartijen overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer.

Datum verificatiegesprekken
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op 03-10-2025. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 02-10-2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Afgeronde HBO opleiding, bij voorkeur IT gerelateerd of IT en Business
  • Minimaal 7 jaar ervaring in een vergelijkbare (IT Servicemanagement, IT Procesmanagement) functies
  • ITIL 4 Foundation gecertificeerd
  • Kennis van- en aantoonbare ervaring (minimaal 5 jaar) met Agile werkwijze, met name Scrum en Kanban
  • Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 6 pagina’s A4
  • De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift
  • ServiceNow-ervaring min. 5 jaar (input voor processen, dashboards en rapportages)
  • Kennis van (aantoonbaar via verrichte werkzaamheden in de afgelopen 5 jaar): Het onderhouden van leverancierscontacten Bedrijfsmatig inzicht en in staat tot een ketenbrede manier van werken en denken

Wensen

  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf (CV en motivatie zelf geschreven door de kandidaat)
    • A. Antwoord sluit volledig aan en is onderbouwd met concrete voorbeelden (50 pt)
    • B. Antwoord sluit voldoende aan (30 pt)
    • C. Antwoord sluit onvoldoende aan en is onvoldoende onderbouwd (10 pt)
    • D. Antwoord sluit niet aan (0 pt)
  • De kandidaat toont aan minimaal betrokken te zijn bij één SIAM implementatie. De implementatie dient bij voorkeur te hebben plaats gevonden in een complexe overheidsomgeving of een ZBO. Beschrijf op welke wijze de geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage hebben geleverd aan het te behalen resultaten. Kennis en ervaring in het gebruik van het CSDM model is een pre.
    • A. Antwoord sluit volledig aan en is onderbouwd met concrete voorbeelden (50 pt)
    • B. Antwoord sluit voldoende aan (30 pt)
    • C. Antwoord sluit onvoldoende aan en is onvoldoende onderbouwd (5 pt)
    • D. Antwoord sluit niet aan (0 pt)

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx