Teamleider dowr financiële administratie

Gemeente Deventer

Sluit op: 23 sep 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 36
Provincies: Overijssel
Segmenten: Financieel Economisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 23 september 2025
Eind datum: 23 maart 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Groots denken, gewoon doen. Deventer, stad en onze dorpen zitten in ons hart. De plek waar mensen wonen, werken, ondernemen en ontspannen. Waar we samenwerken voor én met Deventenaren aan een historische gemeente met grootse toekomstplannen. We zorgen ervoor dat iedereen zich thuis voelt en kan groeien. Waar iedereen ertoe doet. De plek waar we trots op zijn. Werken bij gemeente Deventer betekent meer dan alleen plannen maken. We gaan de deur uit, stad en dorpen in, staan open, onderzoeken, proberen en maken dingen mogelijk. We denken groots en doen gewoon. Met opgestroopte mouwen aan de slag. We experimenteren, leren en doen wat nodig is om Deventer vooruit te helpen. Samen zetten we hoofd, hart en handen in voor onze prachtige gemeente. Betrokken, Verantwoordelijk en Daadkrachtig. Dat zijn wij. Dat ben jij.

Waar je terecht komt
In hartje Deventer. Een historische Hanzestad, vol sfeervolle steegjes en charmante panden. Een stad van ondernemers, van boeken, koek, bedden, cv-ketels en drukwerk. Gelegen aan de IJssel, omringd door groen en prachtige dorpen. Midden in die stad staat het gemeentehuis: een bijzonder, historisch gebouw dat historie en toekomst samenbrengt. Een van de meest duurzame overheidsgebouwen van Nederland. De 2264 vingerafdrukken van Deventenaren in het gebouw herinneren je er elke dag aan voor wie en met wie we werken.

Samenwerken, samen doen
Werken bij gemeente Deventer is samen werken, samen doen. Met Deventenaren én met je collega’s. We houden de lijnen graag kort en de organisatie wendbaar.

Team Financiële Administratie
Het team bestaat uit zo’n 40 collega’s en valt onder de directeur Dienstverlening. Wij zorgen voor een correcte, tijdige en volledige verwerking van de financiële administratie voor gemeenten Deventer, Olst-Wijhe en Raalte. Met onze betrouwbare financiële administratie, rapportages en adviezen leveren we een belangrijke bijdrage aan een gezonde en transparante bedrijfsvoering. Samen met de andere financiële teams vormen we het kloppend hart van de drie gemeenten. We verwerken álle geldstromen én de bijbehorende financiële informatie.

Wat collega’s zeggen over hun team
We zijn trots op onze betrouwbaarheid en de diversiteit aan werkzaamheden die we samen oppakken. Ondanks de indeling in kleinere groepen – zoals crediteuren en debiteuren – voelen we ons echt één team. Iedereen kent elkaar en we zorgen voor een goede sfeer, ook buiten het werk. In de pauze ‘soepen’ we samen in de kantine en is er altijd ruimte voor een grap of goed gesprek.

Opdracht
Ben jij een coachende teamleider met een scherp oog voor financiële processen en administratieve kwaliteit? In deze functie leid je een team van professionals dat zorgt voor een betrouwbare financiële administratie voor gemeenten Deventer, Olst-Wijhe en Raalte (DOWR). Je combineert tactisch inzicht en sturing op hoge kwaliteit en deadlines en draagt bij aan ontwikkeling, samenwerking en continue verbetering.

Gemeente Deventer is volop in ontwikkeling. Als onderdeel van onze organisatieversterking zoeken we teamleiders die samen met ons vorm willen geven aan een nieuwe fase. In deze functie speel jij een sleutelrol in het bouwen aan een toekomstgerichte organisatie, waar samenwerken, eigenaarschap, hoge kwaliteit in producten en diensten innovatie de koers bepalen. Je rapporteert direct aan Directeur Dienstverlening.

Als Teamleider DOWR Financiële Administratie geef je leiding aan een team van professionals dat financiële administratie van Deventer, Olst-Wijhe en Raalte (DOWR) beheert. Het team en jij zorgen voor een conform wet- en regelgeving ingerichte administratie en accurate vastleggingen in financiële administratie van de 3 gemeentes. Je bent als teamleider verantwoordelijk voor de kwaliteit hiervan en levert o.a. een belangrijke bijdrage aan de totstandkoming van het jaarwerk tbv de accountantscontrole. Jij zorgt voor adequate administratieve procedures en bent verantwoordelijk voor implementatie hiervan in de 3 gemeentes.

Je bent eigenaar van DVO’s met 3 gemeentes en voert hierover klantgesprekken. Je vertaalt strategische doelen naar concrete opdrachten en werkt nauw samen met andere teams, zoals team Financiën en DOWR Inkoop en team DOWR Belastingen. Je komt op een goed moment binnen, we zijn de overgang naar een nieuw financieel systeem aan het voorbereiden. Hier zal je de komende tijd een belangrijke rol in vervullen.

CV-eisen
CV en door de kandidaat zelf geschreven motivatie.
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Maandag t/m vrijdag.
Is hybride werken mogelijk: Ja.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 19 september 2025 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 22 september 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met gemeente financiën
  • Aantoonbare werkervaring met het aansturen van een team met meer dan 20 personen
  • Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Aantoonbare werkervaring met BBV-regelgeving en gemeentelijke jaarrekeningprocessen
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als (HR) leidinggevende / teamleider in het werkveld van financiën/financiële administratie binnen de overheid
  • Een motivatie, opgesteld door de kandidaat zelf, is toegevoegd aan het CV van de kandidaat

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van proces- en verandermanagement
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van accountancy / bedrijfseconomie
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 november 2025 voor minimaal 32 uur per week

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx