Financieel administratief medewerker participatiewet

Gemeente Doesburg

Sluit op: 23 sep 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 36
Provincies: Gelderland
Segmenten: Financieel Economisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 oktober 2025
Eind datum: 30 april 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Doesburg, gelegen op de grenzen van Achterhoek, Veluwe en Liemers, geniet grote bekendheid door haar prachtige, gerestaureerde, historische binnenstad en vestingwerken. Daarnaast manifesteert Doesburg zich door haar ligging aan IJssel en Oude IJssel als stad aan het water. Een stad die kunst, cultuur en toerisme koestert, maar ook de bedrijvigheid en werkgelegenheid wil bevorderen.

Doesburg is een kleine gemeente van zo’n 11.000 inwoners. Met ruim 100 medewerkers zorgen we ervoor dat het voor inwoners, ondernemers en bezoekers prettig wonen, werken en recreëren is in onze stad. Doesburg heeft een platte organisatie, waar het managementteam 4 afdelingen aanstuurt: Samenleving, Leefomgeving, Toerisme en Economie, Buitenbeheer en Externe en Interne Dienstverlening.

Opdracht
Als Financieel medewerker uitkeringsadministratie Participatiewet ben jij de schakel die ervoor zorgt dat uitkeringen tijdig, correct en volgens de wet- en regelgeving worden verwerkt. Jij houdt je bezig met het beheren en controleren van financiële gegevens, zodat inwoners op jou kunnen rekenen wanneer ze ondersteuning nodig hebben. Jouw werk draagt direct bij aan een solide uitvoering van de Participatiewet en andere sociale regelingen.

Uit te voeren taken

  • Verwerken van uitkeringsaanvragen en mutaties binnen het Sociaal Domein;
  • Uitvoeren van financiële controles en berekeningen, zoals verrekeningen en terugvorderingen;
  • Zorgdragen voor een correcte administratie van inkomsten, toeslagen en uitkeringen;
  • Maandelijks beoordelen en doorzetten meldingen vroegsignalering;
  • Uitvoeren maandelijkse loonaangifte;
  • Verwerken van aanvragen en mutaties voor LKS (loonkostensubsidie);
  • Maandelijkse controle van de tussenrekeningen;
  • Verwerken van aanvragen leefgeld Oekraïners;
  • Samenwerken met consulenten en andere collega’s om dossiers volledig en kloppend te maken;
  • Input geven voor procesoptimalisaties;
  • Beantwoorden van vragen van inwoners over betalingen en uitkeringen.

Competenties

  • Aanpassingsvermogen
  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)
  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
  • Klantgericht
  • Delegeren
  • Luisteren
  • Doorzettingsvermogen
  • Tactisch gedrag
  • Motiveren
  • Resultaatgericht werken
  • Samenwerken
  • Overtuigen
  • Assertiviteit
  • Besluitvaardigheid
  • Organiseren
  • Kritisch
  • Analyserend vermogen
  • Plannen en organiseren

Benodigd aantal professionals
1.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: In overleg/ Onderlinge afstemming.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding financieel medewerker uitkeringsadministratie
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare recente werkervaring op een uitkeringsadministratie
  • Aantoonbare werkervaring met de Centric applicatie Suite4SD (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan)
  • Uiterlijk beschikbaar vanaf 1 oktober 2025 voor 36 uur per week, gedurende de gehele opdracht inclusief eventuele verlengingen

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring in de regio Midden Gelderland, en daarmee kennis van het regionale afsprakenkader
  • Aantoonbare werkervaring met verbeteren van processen binnen een uitkeringsadministratie
  • Aantoonbare werkervaring met het taakveld Terugvordering en Verhaal (Benoem dit duidelijk in het cv)

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx