Kwaliteitsmedewerker-burgerzaken

Gemeente Eindhoven

Verlopen op: 29 sep 2025 om 10:00
Max. Uurtarief: 76
Aantal uur per week: 24
Provincies: Noord-Brabant
Segmenten: Burgerzaken en Receptiebalies

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 29 september 2025
Eind datum: 31 maart 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Voor de Gemeente Eindhoven zijn we op zoek naar een kwaliteitsmedewerker (afdeling burgerlijke stand)
Ben jij expert op het gebied van wet- en regelgeving rondom geboorte, huwelijk, overlijden en nationaliteit inclusief IPR? En weet jij jouw kennis en ervaring zo in te zetten om de kwaliteit van de afdeling naar een hoger level te brengen? Dan is deze functie van als Kwaliteitsmedewerker Burgerlijke Stand jou op het lijf geschreven!

Wat ga je doen?
Als Kwaliteitsmedewerker zorg jij voor controle van alle output van de Burgerlijke Stand. Je controleert de opgemaakte aktes en de latere vermeldingen. Dit doe je middels steekproeven, maar ook door continuïteitcontrole. Jij zorgt dat het werk middels 4-ogenprincipe wordt gecontroleerd en gecorrigeerd waar dit mogelijk is. Tevens rapporteer je je bevindingen richting de senior en teamleider. Je weet waar de knelpunten liggen en weet dit ook juridisch te onderbouwen. Je brengt in kaart of de werkprocessen naar behoren worden uitgevoerd.

De werkzaamheden bestaan onder andere uit:
• Het controleren van de fysieke aktes op juistheden op grond van de wettelijke voorschriften;
• Het controleren van dossiers, zowel fysiek als digitaal;
• Signaleren van knelpunten in de uitvoering en dit rapporteren aan de Senior/Coach en Teamleider;
• Het ontwikkelen van kennis en kunde van de collega’s, kortom coaching on the job;
• Uiteraard ben je ook vraagbaak voor de medewerkers Burgerlijke Stand als het gaat om de kwaliteit van alle werkzaamheden.

Wat breng je mee?
• Ruime ervaring op het gebied van de Burgerlijke Stand;
• Afgeronde opleiding, bij voorkeur met specialisatie Burgerlijke stad en BRP waardoor je inhoudsdeskundige bent;
• Actuele kennis van relevante wet- en regelgeving;
• Sterke communicatieve vaardigheden en een groot verantwoordelijkheidsgevoel;
• Je werkt nauwkeurig en zorgvuldig;
• Kennis van de software Key2Burgerzaken, Portaal, Edocs, JOIN.

Extra informatie:
• De functie is voor minimaal 16 uur, maximaal 24 uur per week, ingaande per direct, voor minimaal een half jaar tot een jaar.
• De werkzaamheden kunnen niet hybride uitgevoerd worden.
• De werktijden liggen tussen 08.00 – 17.00 uur

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Actuele kennis van relevante wet- en regelgeving.
  • Je werkt nauwkeurig en zorgvuldig.
  • Kennis van de software Key2Burgerzaken, Portaal, Edocs, JOIN.
  • De werkzaamheden kunnen niet hybride uitgevoerd worden.
  • Graag het cv in het NL aanleveren.
  • Ruime ervaring op het gebied van de Burgerlijke Stand.
  • Afgeronde opleiding, bij voorkeur met specialisatie Burgerlijke stad en BRP waardoor je inhoudsdeskundige bent.
  • Sterke communicatieve vaardigheden en een groot verantwoordelijkheidsgevoel.

Wensen

  • Ervaring met het controleren van fysieke aktes op juistheden volgens wettelijke voorschriften.
  • Ervaring met het controleren van dossiers, zowel fysiek als digitaal.
  • Ervaring met het signaleren van knelpunten in de uitvoering en dit rapporteren aan de Senior/Coach en Teamleider.
  • Ervaring in het ontwikkelen van kennis en kunde van collega's (coaching on the job).
  • Kandidaat dient minimaal 16 uur, maximaal 24 uur per week beschikbaar te zijn, ingaande per direct, voor minimaal een half jaar tot een jaar.
Deze opdracht is verlopen.