Assetmanager vastgoed

Gemeente Schagen

Sluit op: 16 okt 2025 om 12:00
Max. Uurtarief: 111
Aantal uur per week: 18
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Facilitaire dienstverlening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 1 november 2025
Eind datum: 30 april 2026

Opdrachtomschrijving
Voor het taakveld Vastgoed zijn we op zoek naar een asset manager vastgoed in verband met zwangerschapsverlof. Het is de taak van de asset manager om de assets uit de desbetreffende deelportefeuille efficiënt te beheren. Het betreft de deelportefeuille sport, cultuur en gronden.

De werkzaamheden
- je bent ‘eigenaar’ van de gebouwen in jouw deelportefeuille en verantwoordelijk voor de contracten, (aansturing van) technisch en juridisch beheer en bijbehorende begroting
- begeleiding vastgoedbeheertrajecten, onderhandelingen en het opstellen van o.a. (complexe) huur-, verkoop-, rechten van opstal- en erfpachtovereenkomsten
- zorgdragen dat de vastgelegde rechten en plichten uit de contracten worden nageleefd en adequaat actie ondernemen bij tekortkomingen
- advisering van de verschillende stakeholders binnen de gemeente, zoals het bestuur en de beleidsafdelingen
- uitwerking van integrale adviezen voor de directie, de portefeuillemanager, het college van B&W en de gemeenteraad
- signaleren, volgen en toepassen van ontwikkelingen in de markt, het vakgebied en de bestuurlijke omgeving
- gevraag en ongevraagd input leveren voor diverse beleidskaders o.a. het vastgoed- en accommodatiebeleid
- maken afstemmingafspraken met betreffende beleidsafdelingen.

Resultaatafspraken
Eind april 2026: Afgesloten huurovereenkomst en opgestelde businesscase en haalbaarheidsonderzoek voor een dorpshuis in de stad Schagen
Eind april 2026: Goed beheerde deelportefeuille sport, cultuur en grond
Eind april 2026: Afgesloten huurovereenkomst voor 1 ijsbaan in een van de kernen van de gemeente
Eind april 2026: Onderzoek naar mogelijkheid van baggerdepot op uitgegeven grond

Kandidaatomschrijving
Van de kandidaat vragen wij:

- een afgeronde HBO diploma
- minimaal 3 jaar ervaring met assetmanagement binnen een gemeente in de afgelopen 6 jaar
- Aantoonbare adviesvaardigheden op het gebied van vastgoedmanagement, wat blijkt uit 2 meegestuurde adviesstukken (geschreven na 1-1-2020)
- ervaring met het vastgoedbeheersysteem HTA

Van kandidaat vragen wij onderstaande competenties:
- Bestuurlijke en politieke sensitiviteit
- Communicatief sterk zowel in woord als schriftelijk
- Proactief en resultaatgerichtheid

Interviewplanning
De interviews zijn gepland in week 44.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Opleiding: Kandidaat heeft minimaal een afgeronde hbo-opleiding. Dit blijkt uit het meegezonden CV.
  • Werkervaring: Kandidaat heeft 3 jaar werkervaring als asset-/accountmanager vastgoed binnen een gemeente in de afgelopen 6 jaar. Dit wordt door het CV aangetoond. Referentie vereist.
  • Beschikbaarheid: Kandidaat is per 1 november 2025 beschikbaar voor 18 uur per week.

Wensen

  • Werkervaring: Kandidaat heeft > 3 jaar werkervaring als asset-/accountmanager vastgoed binnen een gemeente in de afgelopen 6 jaar. Dit wordt door het CV aangetoond.
  • Werkervaring: Kandidaat heeft aantoonbare adviesvaardigheden wat blijkt uit 2 meegestuurde adviesstukken (geschreven na 01-01-2020). Dit wordt door het CV aangetoond.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx