Opdrachtomschrijving
Als senior vergunningverlener Algemene Plaatselijke Verordening (APV) voer je de regie over de evenementenvergunningen en horecavergunningen van buurt barbecue tot dansfeest. Je toetst de aanvragen aan de relevante wet- en regelgeving (beleid) en stuurt op een vlotte afhandeling van de aanvraag. Je bent daarbij het eerste aanspreekpunt en eindverantwoordelijk voor aanvragers en betrokken partijen. Je werkt daarbij nauw samen met partijen zoals de politie, brandweer, organisatoren, burgers en omwonenden. Met deze partijen bereid je de horeca - en evenementenvergunningen voor en evalueer je de evenementen na afloop. Je hanteert daarbij een projectmatige aanpak. Daarnaast heb je bestuurlijke sensitiviteit. Je kunt goed inschatten of een aanvraag bestuurlijk is en/of wordt. Je weet wanneer je het bestuur moet betrekken bij een aanvraag.
Werkzaamheden
Je adviseert de gebiedsteams, het bestuur en de (gemeentelijke) politiek;
Je informeert burgers en ondernemers en begeleidt vergunningsaanvragers bij hun aanvraag;
Je toetst en coördineert complexe horeca en evenementen aanvragen en stuurt op een vlotte afhandeling van de vergunningen. Je zorgt dat de aanvragen binnen de termijn vergund, dan wel geweigerd worden. Daarnaast zorg je ervoor dat je naaste collega’s de processtappen juist uitvoeren;
Je bent in staat om de juiste processtappen uit te voeren, denk hierbij aan: invullen van het systeem, leges heffen, aanvragen direct in behandeling nemen en binnen termijn afhandelen. Je kan tot een vlotte besluitvorming komen.
Je verzorgt de voorbesprekingen en eindevaluaties met de organisatoren en overige partijen/adviseurs;
Je coördineert en verzorgt het gehele vergunningverleningsproces efficiënt en zorgvuldig en de interactie tussen de verschillende partijen;
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
Opdrachtgever(s)
Het stadsdeel Oost bestaat uit de gebieden: Oud Oost, Indische Buurt, Oostelijke Havengebied, Watergraafsmeer, IJburg en Zeeburgereiland. Het groene, veelzijdige Oost wordt gekenmerkt door Ateliers en broedplaatsen, heel veel nieuwe woningen, steeds meer boetiekjes en trendy cocktailbarretjes. Het team Procesuitvoering draagt de zorg voor een efficiënt en transparant administratieve proces. Een belangrijke rol met een diversiteit aan werkzaamheden. Op dit moment is (de afdeling) VTH volop in ontwikkeling. De huidige organisatiestructuur ondergaat een wijziging. In de huidige situatie heeft elk stadsdeel inclusief stadsgebied Weesp een afdeling VTH. In de nieuwe organisatiestructuur zal er gewerkt worden vanuit 1 VTH organisatie voor de gehele stad. Dit heeft gevolgen voor de samenstelling van de huidige afdelingen en teams.
Eisen
- Draaideurconstructie: Is de aangeboden kandidaat in de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij gemeente Amsterdam? (KO)
- CV toevoegen: Voeg het cv toe van de kandidaat (maximaal 5 A4, opgesteld in het Nederlands)
- Verificatie kennis: Verificatie van de kennis van de kandidaat
- Verificatie ervaring: Verificatie van de ervaring van de kandidaat
- Referentie: Minimaal 1 relevante referentie met organisatie, naam en telefoonnummer van contactpersoon
- Beschikbaarheid en tarief kandidaat: Interview maakt deel uit van selectieproces, kandidaat dient beschikbaar te zijn; opgegeven uurtarief is inclusief alle kosten
- Werkervaring: Minimaal 2 jaar ervaring in het werken met en toepassen van regelgeving, aantoonbaar in het cv
- Opleiding: HBO opleiding Juridische Dienstverlening, Rechten of soortgelijk, document meenemen naar interview
- Toevoegen motivatie: Maximaal 1 A4 waarom kandidaat geschikt is, wordt besproken tijdens interview
- Werkervaring: Minimaal 3 à 4 jaar ervaring met complexe horeca en evenementen aanvragen, aantoonbaar in het cv
- Werkervaring: Minimaal 1 jaar ervaring binnen een G4 gemeente, aantoonbaar in het cv
Wensen
- Toetsing van de competentie: Analytisch vermogen (Expert)
- Informatie kandidaat: Gegevens t.b.v. uitnodiging interview en VOG; volledige naam, telefoonnummer, privé e-mailadres
- Werkervaring: Minimaal 2 jaar ervaring met bezwaarzaken, aantoonbaar in het cv
- Werkervaring: Minimaal 2 jaar ervaring met bestuurlijke zaken, aantoonbaar in het cv
- Toetsing van de competentie: Klantgerichtheid (Gevorderd)
- Toetsing van de competentie: Besluitvaardig (Expert)
- Toetsing van de competentie: Stressbestendig (Expert)
- Werkervaring: Minimaal 2 jaar ervaring met verlenen van horeca of evenementenvergunningen voor 5.000-25.000 bezoekers, aantoonbaar in het cv
- Werkervaring: Minimaal 2 jaar ervaring met geautomatiseerde systemen voor aanvraagverwerking, bij voorkeur Decos, aantoonbaar in het cv