Regisseur inkomen

RSD Kromme Rijn Heuvelrug

Sluit op: 23 okt 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 80
Aantal uur per week: 36
Provincies: Utrecht
Segmenten: Participatie en Werk

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 23 oktober 2025
Eind datum: 31 december 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug biedt een vangnet voor inwoners van de gemeenten Bilt, Bunnik, Utrechtse Heuvelrug, Wijk bij Duurstede en Zeist die tijdelijk niet of onvoldoende in hun inkomen kunnen voorzien. Wij begeleiden hen zo snel mogelijk naar betaald werk of een andere dagbesteding. Het succes van onze organisatie hangt af van de resultaten die wij behalen in de uitstroom van cliënten, het beperken van de instroom en de kwaliteit waarmee wij bestaande cliënten begeleiding bieden. Onze medewerkers maken het verschil – voor onze cliënten en voor onze organisatie. In een uitdagende omgeving zijn zij de professionals die samenwerken, elkaar steunen en van elkaar leren. Samen bouwen we zo aan een organisatie waar we trots op kunnen zijn!

Opdracht
Als Regisseur Inkomen zorg je ervoor dat uitkeringen en minimaregelingen op tijd en correct worden uitbetaald. Je bent het eerste aanspreekpunt voor inwoners met een uitkering. Je luistert naar hun verhaal en probeert hen zo goed mogelijk te helpen, bijvoorbeeld door uitleg te geven over de uitkering. Soms hebben inwoners meer hulp nodig; dan verwijs je de inwoner naar de juiste hulpverlener. Je kijkt dus niet alleen naar de cijfers, maar je bent ook echt geïnteresseerd in de inwoner. Bij het recht op een uitkering horen ook verplichtingen. Je legt de inwoner uit wat er van hem verwacht wordt en spreekt hen ook aan op hun verantwoordelijkheid. Als Regisseur Inkomen werk je nauw samen met collega’s van andere afdelingen, zoals Werk, Activering, Inburgering, Terugvordering en Verhaal, en Schulddienstverlening. Ook heb je regelmatig contact met netwerkpartners.

Concreet ga jij

  • De uitkeringen aanpassen of beëindigen als er bijvoorbeeld inkomsten zijn, de inwoner de pensioengerechtigde leeftijd bereikt, de gezinssituatie wijzigt of als er beslag gelegd wordt;
  • Aanvragen beoordelen en afhandelen van bijvoorbeeld de Bijzondere Bijstand, minimaregelingen en uitstroompremies;
  • De inwoner actief informeren en ben je daarnaast het aanspreekpunt voor de inwoner bij vragen. Je denkt met de inwoner mee en zoekt samen met de inwoner naar een passende oplossing voor zijn of haar vragen;
  • Regelmatig contact onderhouden met netwerkpartners, waarbij je hen adviseert en meedenkt in complexe situaties waar inkomen vaak de sleutel tot succes is. Daarnaast informeer je ook bij netwerkpartners naar de mogelijkheden als inwoners een andere vraag hebben die geen betrekking heeft op de uitkering.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Is hybride werken mogelijk: ja.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Regisseur Inkomen binnen een gemeente
  • Aantoonbare werkervaring met het adviseren van netwerkpartners in complexe situaties
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het beoordelen en afhandelen van aanvragen levensonderhoud
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met Suite

Wensen

    Reageer op opdracht

    Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx