Projectleider parkeerregulering

Gemeente Breda

Sluit op: 10 nov 2025 om 08:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 20
Provincies: Noord-Brabant
Segmenten: Algemeen-projectmanagement

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 december 2025
Eind datum: 1 december 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Introductie
Parkeren is geen doel op zich. Het draagt bij aan de bereikbaarheid, toegankelijkheid en aantrekkelijkheid van de stad — zowel in het centrum als in de omliggende woonwijken. Goede parkeerfaciliteiten, korte loopafstanden tot de bestemming en minimale overlast door fout gestalde voertuigen zijn hierin bepalend.

Over het Parkeerbedrijf Breda
Het Parkeerbedrijf Breda voert een deel van het gemeentelijk mobiliteitsbeleid uit. De twee kerntaken zijn:

  • Het exploiteren en beheren van parkeergarages en parkeerterreinen binnen de mobiliteitsketen;
  • Het reguleren van het gebruik van parkeerruimte in de openbare ruimte, met als doel een evenwichtige en doelmatige verdeling van beschikbare parkeervoorzieningen.
Zo leveren we een directe bijdrage aan een gastvrije, toegankelijke en bereikbare stad.

Opdrachtomschrijving
Voor de uitvoering van een afgebakend project zoeken wij tijdelijke externe inzet in de vorm van een ervaren projectleider parkeerregulering. De opdracht betreft het projectmatig invoeren van parkeerregulering in bestaande wijken rondom het centrum van Breda. Het betreft géén structurele uitbreiding van het team, maar een tijdelijke inzet voor de duur van het project.

Projectomvang
De opdracht omvat onder andere:

  • De invoering van parkeerregulering in Haagpoort en Doornbos in het najaar van 2025.
  • De tweede fase van Boeimeer in het voorjaar van 2026.
  • De verdere uitrol van regulering in het aangewezen gebied na de gemeenteraadsverkiezingen.
De inzet is tijdelijk en gekoppeld aan de looptijd van het project. De projectleider werkt zelfstandig, in nauwe afstemming met het team Parkeren en relevante interne en externe stakeholders.

Werkzaamheden projectleider

  • Je voert regie op de reguleringstrajecten en bewaakt daarin de GOTIK-aspecten: Geld, Organisatie, Tijd, Informatie en Kwaliteit;
  • Je stemt af met bewoners, ondernemers, andere belanghebbenden en interne collega’s;
  • Je bewaakt de planning en stelt bestuurlijke voorstellen op;
  • Je koppelt proactief en regelmatig terug aan de ambtelijk en bestuurlijk opdrachtgever;
  • Je stemt nadrukkelijk af met het functioneel operationeel beleidsteam over de planning, aanpak en fasering van de reguleringsprojecten.

Extra werkzaamheden
Daarnaast denken we graag mee over bredere parkeer- en beleidsvraagstukken, waarbij expertise op het gebied van regulering van meerwaarde is.

Inzetperiode en beschikbaarheid
We zoeken iemand die per 1 december beschikbaar is, zodat een soepele overdracht van lopende trajecten en dossiers kan plaatsvinden. De inzet betreft een periode van één jaar, voor minimaal 20 uur per week, waarvan een uitbreiding tot 36 uur en een mogelijke verlenging bespreekbaar zijn. De projectleider moet op korte termijn de lopende trajecten kunnen oppakken, implementeren en afronden binnen de gestelde termijnen — met oog voor draagvlak en zonder maatschappelijke of politieke onrust.

Wie zijn wij?
Je komt terecht in het team Parkeren van de Gemeente Breda. Een betrokken en ambitieus team dat werkt aan slimme, duurzame en klantgerichte parkeeroplossingen. We zetten ons dagelijks in voor een toegankelijke en leefbare stad. Binnen het team hechten we veel waarde aan samenwerking, transparantie en resultaatgericht werken. Jij werkt zelfstandig, maar altijd in verbinding met collega's.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.
  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding. Dit moet blijken uit het cv.
  • Kandidaat is bereid minimaal 2 dagen per week op kantoor in Breda te werken. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft in de laatste 4 jaar, minimaal 2 jaar ervaring opgedaan binnen een overheidsinstelling. Dit moet blijken uit het cv.
  • Kandidaat heeft in de laatste 4 jaar, aantoonbare ervaring opgedaan met bewoners- en ondernemerscommunicatie. Dit moet blijken uit het cv.
  • De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2025 is vastgesteld op € 246.000. Ook de bezoldigingsmaxima voor topfunctionarissen zonder dienstbetrekking zijn voor 2025 geïndexeerd. De eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 32.700 per maand voor de eerste zes maanden en € 24.900 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2025 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 235. Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u gedurende de opdracht hanteert deze norm niet overschrijdt? NB: Mocht gedurende de looptijd van de opdracht deze norm overschreden (dreigen te) worden, dan is opdrachtgever gerechtigd de opdracht per direct eenzijdig te ontbinden.

Wensen

  • Kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 2 jaar ervaring als projectleider met parkeerreguleringsprojecten en/of met beleidsontwikkeling en -advies op het gebied van parkeren. Dit moet blijken uit het cv.
  • Kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 2 jaar ervaring als projectleider voor reguleringstaken binnen een gemeente met de navolgende omvang. Dit moet blijken uit het cv.
  • Kandidaat kan projectmatig werken en dit is aantoonbaar via opleiding of trainingen. Dit moet blijken uit het cv.
  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • Kandidaat beschikt over onderstaande kerncompetenties. Deze dienen ook benoemd te worden in de motivatiebrief en kunnen worden getoetst in een persoonlijk gesprek:
    • Resultaatgerichtheid
    • Strategisch en tactisch inzicht
    • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit
    • Omgevingsbewustzijn: kent het krachtenveld rond parkeren en kan hierop anticiperen
    • Communicatieve en adviesvaardigheden (mondeling en schriftelijk)
    • Hands-on mentaliteit
  • De woensdagmiddag 12 november is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx