Organisatie
Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor ruim 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continue in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. De voorbereiding op de ambtelijke fusie met Hilversum per 1 januari 2026 en op de herindeling met Hilversum per 1 januari 2027 staat bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.
Over de gemeente
Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in Gooi & Vecht tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!
Opdracht
Als allround medewerker Burgerzaken heb je een belangrijke rol in de front- en in de backoffice. Je weet feilloos alle werkzaamheden zelfstandig op te pakken en biedt daardoor de collega’s de tijd en ruimte voor de voorbereiding op de aanstaande fusie. Je komt te werken in een team van 9 collega’s waaronder ook 2 overig ingehuurde krachten.
Competenties
- Je bent positief en dienstverlenend ingesteld;
- Je bent stressbestendig;
- Je bent in staat om veel verschillende taken snel en efficiënt af te wikkelen en stelt daarbij de juiste prioriteiten;
- Je bent zorgvuldig, communiceert helder, zowel mondeling (ook Engels) als schriftelijk.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: vrijdag en de overige dagen in overleg.
Eisen
- Een aantoonbare afgeronde opleiding burgerzaken op MBO 4 niveau;
- Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als allround medewerker burgerzaken;
- Aantoonbare werkervaring met PINK Roccade en MS Teams;
Wensen
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als allroundmedewerker burgerzaken;
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het zelfstandig verwerken van brondocumenten;
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het behandelen van naturalisatieverzoeken en overige nationaliteitszaken, inclusief kennis van de Rijkswet op het Nederlanderschap en de bijbehorende uitvoeringsprocedures binnen de gemeentelijke praktijk;
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met complexe mutaties in de BRP;
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het aannemen van eerst- en hervestigingen binnen een gemeente;
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar met het uitvoeren van de meest voorkomende frontofficetaken (aanvragen reisdocumenten en rijbewijzen);