Medior medewerker informatiebeheer / informatiespecialist

Gemeente Wijdemeren

Sluit op: 24 okt 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 75
Aantal uur per week: 32
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 24 oktober 2025
Eind datum: 31 december 2025

Organisatie
Gemeenteraden van Wijdemeren en Hilversum hebben besloten tot een ambtelijke fusie per 1 januari 2026. De bestuurlijke fusie staat gepland per 1 januari 2027. De fusie tussen gemeenten Wijdemeren en Hilversum brengt spannende uitdagingen met zich mee voor het huidige digitale en papieren archief van Wijdemeren, dat zorgvuldig overgeheveld moet worden naar Hilversum. Een belangrijk onderdeel is de registratie van fysiek archief dat voor vernietiging in aanmerking komt. Jij vervult hierbij een sleutelrol.

Opdracht
Wij zijn op zoek naar een nauwkeurige en proactieve professional met aantoonbare ervaring in archiefbeheer. Je houdt je bezig met het bewerken en registreren van papieren overheidsarchieven. Je beschikt over gedegen kennis van archiveringsmethodieken en hebt een scherp oog voor detail. Resultaat: een geordend en fusie-proof archief dat voldoet aan de eisen van de nieuwe organisatie en de wettelijke kaders.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Je registreert de te vernietigen fysieke dossiers volgens de Selectielijst voor gemeenten en intergemeentelijke organen (VNG);
  • Je ondersteunt het fusieproject tijdens de opruimweken door de papieren archieven op de afdelingen, die hiervoor in aanmerking komen, geordend onder te brengen in de archiefruimte;
  • Je beantwoordt vragen van collega’s en handelt inzageverzoeken af.

Competenties

  • Nauwkeurigheid en zorgvuldigheid: precies werken bij het registreren, ordenen en vernietigen van documenten;
  • Plannen en organiseren: prioriteiten stellen bij grote hoeveelheden dossiers;
  • Integriteit en vertrouwelijkheid: omgaan met gevoelige informatie;
  • Analytisch vermogen: snel relevante informatie herkennen en classificeren;
  • Gedisciplineerd en systematisch: werken volgens vaste procedures;
  • Hulpvaardig en communicatief: collega’s ondersteunen bij het terugvinden van documenten.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Hybride werken
Gemeente Wijdemeren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/op kantoor plaatsvinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met ordeningsprincipes en archiveringsmethodieken voor gemeentelijke archieven (benoem duidelijk in cv);
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van vernietigingslijsten conform de Selectielijst voor gemeenten en intergemeentelijke organen (VNG) (benoem duidelijk in cv);
  • Beschikbaar voor minimaal 3 dagen per week (benoem duidelijk in cv).

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met ordeningsprincipes en archiveringsmethodieken voor gemeentelijke archieven;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met het opstellen van vernietigingslijsten conform de Selectielijst voor gemeenten en intergemeentelijke organen (VNG);
  • Aantoonbare werkervaring met het coördineren en begeleiden van opruimacties voor papieren archieven op afdelingen (benoem duidelijk cv);

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx