Beleidsadviseur algemene subsidieverordening

Gemeente Hellendoorn

Sluit op: 27 okt 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 100
Aantal uur per week: 32
Provincies: Overijssel
Segmenten: Beleid- en adviesdiensten

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 27 oktober 2025
Eind datum: 27 januari 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Gemeente Hellendoorn
Werken voor gemeente Hellendoorn betekent werken voor een bruisende gemeente. Dagelijks zetten we ons met elkaar in voor 36.000 inwoners die wonen in één van onze buurtschappen of kernen. Onze gemeente ligt op een bijzonder plekje in het hart van Overijssel in het prachtige decor van het Nationaal Park de Sallandse Heuvelrug en het Reggedal.

Organisatie
Om 36.000 inwoners van dienst te kunnen zijn is onze organisatie groot genoeg om alle disciplines in huis te hebben, maar klein genoeg om wendbaar te zijn. Dit merk je in je werk; als je iets wilt regelen is er vaak maar één telefoontje nodig om de juiste collega te spreken te krijgen. Bij binnenkomst merk je al gauw dat er een informele sfeer heerst, collega’s maken makkelijk een praatje. Met elkaar werken we aan de toekomst van Hellendoorn.

Opdracht
Deze inhuuropdracht is voor een beleidsadviseur die zich richt op subsidies binnen de afdeling Maatschappelijke Ontwikkeling van gemeente Hellendoorn. De opdracht is specifiek gericht op het proces rondom het verlenen en vaststellen van subsidies in lijn met de Algemene Subsidieverordening van de gemeente en de bijbehorende beleidsregels. De beleidsadviseur zal een essentiële rol spelen in het ondersteunen van maatschappelijke organisaties en stichtingen bij het aanvragen van subsidies, het uitvoeren van de evaluaties en het verstrekken van advies over het gehele subsidieproces.

Competenties

  • Communicatief sterk (zowel mondeling als schriftelijk)
  • Resultaatgericht
  • Analytisch en nauwkeurig
  • Besluitvaardig
  • Samenwerken

Benodigd aantal professionals
1.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma t/m vrij
Is hybride werken mogelijk: Ja

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met subsidieverlening en -vaststelling
  • Aantoonbare kennis van juridische en financiële kaders van subsidieverstrekking
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met beleidsadvisering en/of procesbegeleiding

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met subsidies in het sociaal/maatschappelijk domein bij een gemeente
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met subsidieverordeningen en beleidsregels
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met beleidsadvisering en/of procesbegeleiding bij een overheidsorganisatie
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 november 2025 voor 24 tot 32 uur gedurende gehele opdracht
  • Aantoonbare werkervaring met InProces
  • Aantoonbare werkervaring met subsidiebeheer en financiële verantwoording

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx