Casemanager omgevingsvergunningen

Kaag en Braassem

Sluit op: 23 okt 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 32
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Beleid- en adviesdiensten

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 23 oktober 2025
Eind datum: 23 oktober 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Kaag en Braassem is een kleine organisatie in een uitgestrekt gebied, midden in het Groene Hart. De gemeente telt elf dorpskernen rondom het vele groen, mooie molens én de twee grote wateren het Braassemermeer en de Kagerplassen. Sport, verenigingsleven, bloementeelt en hart voor historie zijn enkele kenmerken van de gemeente en haar inwoners.

Team
Je komt terecht in het cluster Ruimte & Sociaal (ca. 35 collega’s) waar gewerkt wordt aan duurzaamheid, wonen, economie en vergunningverlening. Samen met vergunningverleners en RO-specialisten werk je aan een toekomstbestendig Omgevingsplan. De cultuur is open, collegiaal en gericht op inhoud én samenwerking. Korte lijnen, een fijne werksfeer, spontane koffiemomenten en jaarlijks teamuitjes horen erbij. Ook ontwikkeling wordt gestimuleerd.

Opdracht
In deze opdracht ben je het eerste aanspreekpunt voor inwoners die willen weten of hun plan vergunningplichtig is en of het haalbaar is. Je beoordeelt en coördineert omgevingsvergunningaanvragen, zowel van particulieren als van projectontwikkelaars, en zorgt ervoor dat het proces soepel verloopt. Daarbij stem je integraal af met interne collega’s en externe partners zoals de brandweer of de omgevingsdienst, zodat alle belangen zorgvuldig worden meegenomen. Ook werk je aan de bestuurlijke kant: je stelt collegevoorstellen op, geeft richting met inhoudelijk onderbouwde adviezen en schrijft heldere, juridisch correcte en klantgerichte besluiten. Daarnaast ben je een vraagbaak voor collega’s binnen het cluster Ruimte & Sociaal en deel je actief jouw kennis en expertise. Geen dag is hetzelfde: de ene keer werk je zelfstandig aan dossiers en duik je de inhoud in, terwijl je op andere momenten veel afstemt met partners of collega’s. Juist die afwisseling en de combinatie van inhoud, coördinatie en samenwerking maken deze opdracht dynamisch en betekenisvol.

Competenties
- Leergierig;
- Aanpakker;
- Sociaal;
- Communicatief vaardig;
- Ambitieus.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: In overleg

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten; Ditzelfde geldt voor een laptop (deze mag niet ouder zijn dan 2019)
  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Bouwkunde
  • Aantoonbare kennis van Autocad, Sketchup en Vectorworks
  • Beschikbaar voor 36 uur in de week waarvan maandag vaste dag op kantoor is

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring als Bouwkundig Ontwerper
  • Aantoonbare werkervaring/stage/afstudeerproject met het volledige proces van ontwerp naar realisatie van maatschappelijk vastgoed

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx