Secretaris bezwaarschriftencommissie en ombudsman de wolden-hoogeveen

Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen

Sluit op: 28 okt 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 30
Provincies: Drenthe
Segmenten: Griffie bestuursondersteuning

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 10 november 2025
Eind datum: 10 februari 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Samenwerkingsorganisatie Wolden Hoogeveen (SWO) geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op één na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.werkenbijdeswo.nl

Opdracht
In verband met het vertrek van een collega in verband met pensionering. Zoeken we een collega voor 3 maanden voor 30 uur per week, in de functie van secretaris bezwaarschriftencommissie en ombudsman voor de gemeenten Wolden en Hoogeveen totdat de ontstane vacature is ingevuld. Het team JVI bestaat uit ca 30 enthousiaste collega’s. Jouw functie valt onder het onderdeel juridisch met verschillende functies zoals juridisch adviseurs, Woo-contactpersoon en klachtencoördinator.

Team
JVI is een hecht team. Er heerst een gezellige werksfeer waarbinnen we elkaar scherp houden, uitdagen en inspireren. En humor vinden wij ook belangrijk.

Secretariaat
Het secretariaat van de bezwaarschriftencommissie bestaat uit 2 secretarissen en 1 administratief ondersteuner. De secretarissen zijn verantwoordelijk voor de inhoudelijke behandeling van bezwaarschriften en werken nauw samen met de administratief ondersteuner.

Werkzaamheden
Voor de bezwaarschriftencommissies:

  • Je bereidt hoorzittingen voor, maakt verslag en stelt het advies op;
  • Je bent een inhoudelijke sparringpartner voor commissies en betrokkenen;
  • Je draagt actief bij aan de kwaliteitsverbetering van het bezwaarproces;
  • Je stelt de jaarverslagen op en bewaakt de afhandelingstermijn van bezwaren.
Voor de ombudsman:
  • Je bent het eerste aanspreekpunt namens de ombudsman voor inwoners en collega’s (telefonisch en per mail);
  • Je plant en bereidt spreekuren van de ombudsman voor en werkt deze uit;
  • Je bent een inhoudelijk sparringpartner voor de ombudsman;
  • Je stelt de jaarverslagen op van de ombudsman.
Je bent een stevige persoonlijkheid die zich makkelijk begeeft in situaties met diverse partijen die tegenstrijdige belangen hebben.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma-di-wo-do
Is hybride werken mogelijk: Nee

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal een aantoonbare afgeronde hbo-bachelor opleiding Rechten;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als secretaris bezwaarschriftencommissie binnen een gemeente;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare juridische werkervaring op het gebied van omgevingsrecht;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare juridische werkervaring op het gebied van het sociaal domein.

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde wo bachelor opleiding Rechten;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare juridische werkervaring op het gebied van omgevingsrecht;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare juridische werkervaring op het gebied van het sociaal domein;
  • Aantoonbare werkervaring met besluitvorming, hoorzittingen of geschillenbeslechting binnen het bestuursrecht en bestuursprocesrecht, benoem duidelijk in het CV waar deze ervaring is opgedaan;
  • Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente; meer dan 10 jaar ervaring (30 pt) tussen 7 en 10 jaar ervaring (20 pt) tussen 5 en 7 jaar ervaring (10 pt) minder dan 5 jaar ervaring (0 pt)

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx