Medewerker uitkeringsadministratie

Gemeente Zwolle

Sluit op: 29 okt 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 32
Provincies: Overijssel
Segmenten: Administratief Secretarieel

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 29 oktober 2025
Eind datum: 29 januari 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.

In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.

Opdracht
De afdeling Inkomensondersteuning zorgt dat mensen zo min mogelijk (financiële) belemmering ervaren om te werken, te re-integreren of te participeren. We zetten ons in om de bestaanszekerheid van inwoners in een kwetsbare positie te vergroten, kansen op ongelijkheid op te heffen en gezondheid te bevorderen.

De afdeling bestaat uit de teams Uitkeringsadministratie, Vordering en Verhaal, Regionaal Bureau Zelfstandigen, Inkomen, Handhaving, Schulddienstverlening en het team Inburgering, Participatie en Arbeid (IPA).

Je gaat als medewerker Uitkeringsadministratie aan het werk binnen de Uitkeringsadministratie. De Uitkeringsadministratie is onderdeel van het team dat naast de Uitkeringsadministratie bestaat uit het Regionaal bureau zelfstandigen en het team Vordering en Verhaal.

Als medewerker Uitkeringsadministratie ben jij, samen met jouw collega’s, verantwoordelijke voor eenmalige en periodieke uitbetalingen op grond van de Participatiewet, IOAW, IOAZ, Bbz, en aanverwante regelingen en taken, zoals minimavoorzieningen, loonkostensubsidies en uitbetaling leefgeld Oekraïners.

Je bent verantwoordelijk voor het verwerken van (uitkerings)aanvragen en mutaties, en het onderhouden van een nauwkeurige administratie. Je hebt daarover soms ook contact met cliënten of instanties, en doet dat op een wijze waardoor mensen zich gehoord en begrepen voelen omdat zij een tijdig en duidelijk antwoord krijgen op hun vraag. Ook informeer en adviseer je collega’s over bijvoorbeeld de berekening, verrekening of uitbetaling van een uitkering.

Daarnaast behoort, onder meer, het volgende tot jouw takenpakket:

  • Beoordelen, verwerken, controleren en bewaken van financiële en administratieve gegevens;
  • Verwerken van signalen en mutaties, zoals het verwerken en verrekenen van inkomsten;
  • Maken van herberekeningen en fraudeberekeningen;
  • Uitvoeren van derdenbeslag;
  • Uitvoeren van beëindigingsonderzoeken.

Competenties

  • Je bent stressbestendig, flexibel en werkt graag in teamverband;
  • Je bent accuraat en kunt goed plannen en organiseren;
  • Je bent analytisch en oplossingsgericht;
  • Je hebt goed cijfermatig inzicht en vaardigheid in het registreren, muteren en controleren van financiële gegevens;
  • Je hebt goede communicatieve vaardigheden, nodig om complexe regelingen of berekeningen op begrijpelijke wijze uit te leggen;
  • Je bent collegiaal en een gezellige collega.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Maandag t/m vrijdag

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal MBO+ niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met uitkeringsadministratie bij een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met de participatiewet en Suite.

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau in een financiele richting;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met uitkeringsadministratie bij een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met Participatiewet, IOAW, IOAZ en Bbz;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal MBO+ niveau in een financiele of administratieve richting;
  • Aantoonbare werkervaring met aanverwante regelingen zoals minimavoorzieningen, loonkostensubsidies en uitbetaling leefgeld Oekraïners.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx