Opdrachtomschrijving
Je beoordeelt aanvragen voor bijzondere bijstand waarbij je ook oog hebt voor eventuele andere hulpvragen van de klant. Je toetst de inkomens- en vermogenssituatie van de klant. Je beoordeelt de noodzaak van het verstrekken van bijzondere bijstand en of andere zorg nodig is. Als er sprake is van meervoudig complexe problematieken dan werk je integraal samen met verschillende betrokken interne- en externe partijen.
Je bent daarnaast verantwoordelijk voor het zelfstandig afhandelen van verzoeken om individuele inkomenstoeslag en gemeentelijke minimaregelingen. Je geeft voorlichting en informatie over bijzondere bijstand en over andere voorzieningen/regelingen waar inwoners aanspraak op kunnen maken en je verwijst inwoners en hebt contact met andere teams en organisaties om de inwoner zo goed mogelijk te helpen bij zijn of haar vragen.
Na zorgvuldige afweging komen wij tot de conclusie dat op deze opdracht geen zelfstandige kan worden ingezet.
Na gunning dient de gegunde partij een VOG van de kandidaat te overleggen.
Indien blijkt dat na gunning aan voorgaande niet wordt voldaan betekent dat de gunning automatisch komt te vervallen.
Interviewplanning
De interviews vinden plaats in de eerste week van november
Toelichting op rooster
Hybride werken is mogelijk, echter wordt een kandidaat minimaal 50% op locatie verwacht
Eisen
- Ervaring De kandidaat beschikt minimaal over vijf jaar werkervaring als consulent bijzondere bijstand bij een gemeente. Geef dit duidelijk aan in het C.V.
- Beschikbaarheid De kandidaat kan uiterlijk op 17 november beginnen voor het gevraagde aantal uur of eerder indien mogelijk.
Wensen
- Ervaring De kandidaat heeft minimaal zeven jaar ervaring als consulent bijzondere bijstand bij een gemeente. Geef dit duidelijk aan in het C.V.
- Opleiding De kandidaat beschikt minimaal over een afgeronde hbo opleiding. Geef dit duidelijk aan in het C.V.
- Systeemkennis De kandidaat heeft kennis van GWSSuite (blauw). Geef dit duidelijk aan in het C.V.
