Vastgoedprofessional voor overdracht en in beheername spook- en weeskelders

Gemeente Utrecht

Sluit op: 4 nov 2025 om 10:00
Max. Uurtarief: 95
Aantal uur per week: 12
Provincies: Utrecht
Segmenten: Ruimtelijke ontwikkeling

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 15 november 2025
Eind datum: 30 april 2026

Korte beschrijving speelveld
Denk je aan Utrecht, dan denk je aan de Domtoren, maar natuurlijk ook aan de binnenstad met werfkelders langs de grachten. Jij kunt een bijdrage leveren aan dit unieke Middeleeuws erfgoed!

Voor deze opdracht kom je te werken bij Vastgoedorganisatie Utrecht. Vastgoedorganisatie Utrecht treedt op als eigenaar van het vastgoed van gemeente Utrecht. Het gaat in totaal om zo’n 1.000 objecten. Ons hoogste pand is de Dom, ons grootste pand het Stadskantoor én we hebben 82 werfkelders in eigendom verdeeld over 37 adressen.

Onze collega’s van het Wervenprogramma werken aan het herstel van de werven, denk hierbij aan de wal- en kluismuren, kelders, bomen op de werf etc. Tijdens een grootschalige inventarisatie afgelopen jaren zijn spook- en weeskelders ontdekt. Dat zijn kelders waarvan we het bestaan niet wisten (spookkelders) of kelders die wel in de archieven bekend zijn, maar niet gebruikt worden of van iemand zijn. 14 spook- en/of weeskelders moeten in beheer genomen worden door Vastgoedorganisatie Utrecht.

Opdracht
De opdracht is het organiseren van de overdracht en het in beheer nemen van deze 14 kelders. Denk hierbij aan technische beoordeling, markt-/courantheidanalyse, juridische, administratieve en financiële afhandeling, verhuring, etc. Hiervoor heb je veel contact met de assetmanager, technische collega’s, financials, juristen, administratieve medewerkers en collega’s van het Wervenprogramma.

Werkzaamheden
Je taken zijn onder andere:

  • Intake verzorgen per object, waaronder:
    • analyse technische staat op basis van inspectierapportage;
    • locatiebezoek;
    • expertise van in- en/of externe professionals.
  • Analyse exploitatie mogelijkheden;
  • (Gedelegeerd) opdrachtgeverschap bouwkundige maatregelen;
  • Object verhuren, verkopen of uit (laten) geven middels erfpacht;
  • Juridische en administratieve afwikkeling van eigendom en verhuring/uitgifte;
  • Het organiseren van de financiële exploitatie;
  • Administratie rondom het object op orde brengen;
  • Object integreren in interne processen.

Werkwijze
Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding en toezicht door een leidinggevende. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.

Resultaat van de opdracht
Deze opdracht kan worden afgerond als er minimaal voor alle 14 kelder een plan ligt voor het in beheernemen van de spook- en weeskelders én er is een goede start gemaakt met het uitvoeren van dit plan.

Goed om te weten
Gesprekken worden gepland in de week van 10 november. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

Op maandag, dinsdag en vrijdag in het team op het Stadskantoor aanwezig, waarbij je regelmatig en in overleg wordt verwacht. Ook zal je voor een deel van de werkzaamheden op locatie worden verwacht. Afhankelijk van deze afspraken en afstemming hierover is hybride werken mogelijk.

Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring in het commercieel, administratief en technisch vastgoedmanagement.
  • Je hebt een hbo opleiding afgerond.

Wensen

  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring in het commercieel, administratief en technisch vastgoedmanagement binnen een overheidsorgaan, bij voorkeur bij een grote gemeente.
  • Je hebt vastgoedmanagement of andere relevante opleiding afgerond.
  • Licht kort en bondig toe wat jouw aanpak zou zijn bij deze opdracht (wat zijn de eerste stappen die je gaat zetten)?

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx