Gemeente Brummen
Gemeente Brummen ligt in het hart van Gelderland, tussen Veluwe en rivier IJssel. De ruim 20.000 inwoners wonen in diverse dorpen en buurtschappen. Eerbeek en Brummen zijn de grootste. Het is in vele opzichten een gevarieerde gemeente - met uiteenlopende landschappen, bedrijvigheid, (papier)industrie en veel ruimte voor recreatie.
Organisatie
Gemeente Brummen is een kleine organisatie met korte lijnen. Ongeveer 200 mensen werken hier samen aan een toekomstbestendige organisatie. Dit doen ze onder het motto ‘Wij werken voor Brummen’. De vraag van inwoners en ondernemers staat centraal. Dat vraagt om enthousiaste professionals die anders durven denken.
Opdracht
In deze functie ben je verantwoordelijk voor:
- Het zelfstandig toetsen van aanvragen van omgevingsvergunningen aan geldende wet- en regelgeving (met name toets aan het omgevingsplan);
- Het, ingeval van strijdigheid met het geldende omgevingsplan (eventueel in samenspraak met collega RO-adviseur), maken van een afweging om wel/geen medewerking te verlenen aan een BOPA;
- Het verstrekken van informatie en geven van advies aan inwoners en bedrijven omtrent omgevingsvergunningen en vergunningvrije bouwmogelijkheden;
- Het zelfstandig (eventueel in samenspraak met RO-adviseur of jurist) afhandelen van bezwaar- en beroepschriften;
- De advisering aan collega's (RO-adviseurs en andere vakspecialisten) bij de totstandkoming van omgevingsvergunningen en omgevingsplannen en in handhavingsprocedures;
- In een tweewekelijkse overlegstructuur met de RO-adviseurs geef je vanuit jouw specialisatie richting aan afwegingen over het wel of niet verlenen van medewerking aan ruimtelijke initiatieven;
- Toetsen van bouwaanvragen aan het omgevingsplan (ruimtelijk deel). Daar wordt een zogenoemde bouwsteen van gemaakt die aan de vergunningsverlener wordt overgedragen om aan de vergunning toe te voegen, die aan de aanvrager kan worden verleend.
Werkzaamheden
- Je beoordeelt ingekomen aanvragen omgevingsvergunningen;
- Je checkt beleid, wet- en regelgeving;
- Je stelt daadwerkelijke omgevingsvergunningen op en houdt de werkvoorraad en relevante termijnen bij;
- Je bent aanspreekpunt voor inwoners en ondernemers met vragen over bouwplannen en mogelijkheden;
- Je beantwoordt telefonisch bouwvragen, een belangrijk onderdeel van het werk.
Competenties
Accuraat, analytisch, betrokken, collegiaal, samenwerken (teamspeler), taalvaardig, communicatief sterk, zelfstandig werken, integer, resultaatgericht, politieksensitief. Je houdt van dynamiek en werken in een politieke en maatschappelijke context past bij je.
Benodigd aantal professionals
1
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in schaal 9 CAO Gemeenten. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.
Is hybride werken mogelijk: Nee
Eisen
- Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
- Aantoonbaar afgeronde opleiding AWB I;
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als casemanager omgevingsvergunningen / bouwplantoetser;
- Beschikbaar om tenminste 24 uur per week op locatie te werken;
Wensen
- Aantoonbare werkervaring met het omgevingsrecht (Omgevingswet en alle aanverwante wet- en regelgeving betreffende de fysieke leefomgeving), benoem waar dit is opgedaan;
- Beschikbaar om te starten per medio november voor gemiddeld 36 uur per week (15 pt), gemiddeld 32 uur per week (10 pt), gemiddeld 28 uur per week (5 pt), minder dan 28 uur per week (0 pt);
- Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding op het gebied van ruimtelijke ordening en planologie of rechten;
- Aantoonbare afgeronde opleiding AWB 2;
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als casemanager omgevingsvergunningen / bouwplantoetser: 2 tot 3 jaar (30 pt), 3 tot 5 jaar (20 pt), meer dan 5 jaar (10 pt), minder dan 2 jaar (0 pt);
- Beschikbaarheid om te starten per 17 november: per 17 november (25 pt), per 24 november (15 pt), per 1 december of later (0 pt);