Inkomensregisseur bestandsbeheer participatiewet

Gemeente Zoetermeer

Sluit op: 13 nov 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 65
Aantal uur per week: 36
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Zorg en Welzijn

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 13 november 2025
Eind datum: 13 mei 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Iedereen die bij gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor stad en mensen, voor nu en toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!

Afdeling
Iedereen die bij gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor stad en mensen, voor nu en toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!

Opdracht
Wij zijn op zoek naar een allround inkomensregisseur die een caseload Participatiewet kan beheren. Je bent direct inzetbaar na korte introductie met het gemeentelijk beleid. Je beheert een caseload participatiewet Inkomen en bent in staat om allerhande mutaties op te pakken zoals verstrekken bijzondere bijstand, normwijzigingen, beëindigingen van uitkering, vakantieverzoeken etc. Je werkt nauw samen met collega’s binnen sociaal domein en met werkregisseur van werkbedrijf de Binnenbaan.

Competenties
1. Uitstekende communicatieve vaardigheden;
2. Proactief;
3. Coachende vaardigheden;
4. Zelfsturend vermogen;
5. Samenwerken;
6. Flexibiliteit.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Bereid om minimaal voor 50% van de uren op locatie te werken;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als inkomensconsulent.

Wensen

  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als ervaren inkomensregisseur bij een gemeentelijke instelling
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Suite4inkomen, compascloud en werken met zaaksysteem benoem waar deze is opgedaan
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het verstrekken bijzondere bijstand, normwijzigingen en beëindigingen van uitkering

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx