Project Lead Datacenters
Nederland aan houden, dat is onze missie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een Project Lead Datacenters voor ons kantoor met standplaats Arnhem. Ben jij klaar om impact te maken?
Jouw bijdrage aan TenneT
Als Project Lead Datacenters maak je deel uit van de afdeling Real Estate & Facility Management en het Programma data-en control centers. De afdeling is verantwoordelijk voor het realiseren van vastgoedoplossingen passend bij Tennet’s groei en operationele behoeftes. Als Project Lead Datacenters krijg je de verantwoordelijkheid over een aantal eigen projecten (projectomvang van 20 tot 100 miljoen). Samen met je collega’s van het programma en je IPM-team zorg je dat deze projecten voorspelbaar zijn en binnen goedgekeurde tijdslijnen en budgetten worden gerealiseerd. Een rol met impact.
Verantwoordelijkheden
– Projectvoorbereiding en -documentatie – Verantwoordelijk voor het opstellen van projectfasen documenten en het leveren van input voor inkoop- en aanbestedingsprocedures.
– Stakeholdermanagement en samenwerking – Coördineren van samenwerking in je IPM-team, met interne en externe stakeholders en het aansturen van collega’s en business partners.
– Projectplanning en voortgangsbewaking – Plannen, coördineren en monitoren van projecten, inclusief scope- en risicobeheer en het bewaken van deadlines en resultaten.
– Besluitvorming en beleidsontwikkeling – Voorbereiden van besluitvorming voor je projectteam en de stuurgroep en bijdragen aan strategische beleidsontwikkeling binnen het team.
– Innovatie en kennisdeling – Implementeren van technologie ter verbetering van projectmatig werken en stimuleren van kennisdeling binnen het team.
Praktische informatie
– Voor deze rol is ook een AIVD screening van toepassing
– Bij indiensttreding wordt standaard een Pre Employment Screening (PES) uitgevoerd
– Standplaats: Hybride; 80% op kantoor (Arnhem) of op projectlocatie, 20% thuis
– ZZP is toegestaan. De voorkeur bij gelijke kandidaten gaat uit naar loondienst
– Interviews: maximaal 2 rondes
Aanvullende informatie
– Leveranciers van kandidaten behoren op de hoogte te zijn van de geldende wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsvoorwaarden en de (TenneT) cao. Deze inzet valt in schaal 9 van de TenneT cao
– Wij ontvangen graag de persoonlijke motivatie en het CV in het Nederlands
Beschikbaarheid
– Het is van belang dat de kandidaat beschikbaar is voor de hele gevraagde periode in de aanvraag
Eisen
- Afgeronde HBO-/WO opleiding (WO-denkniveau) in een bouwkundige, technische, of bedrijfskundige richting
- Minimaal 8 jaar werkervaring in omvangrijke bouwprojecten (datacenter projectmanagement ervaring is een absolute pre)
- Ruime technische kennis en ervaring: bouw en techniek (E en W), technische security en kennis en ervaring met contractvorm UAV-gc
- Goed gevoel voor politiek-bestuurlijke aspecten, risico’s en kansen voor het project
- Ruime kennis en ervaring als projectmanager en kennis van: systemen, methodieken, normen en richtlijnen, inclusief integraal projectmanagement, risico-, plannings-, financieel-, kwaliteits- en informatiemanagement
- Sterke communicatieve vaardigheden met uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal
- Persoonlijke eigenschappen: transparante werkhouding, samenwerking, betrouwbaar en integer
- Veiligheidsscreening is onderdeel van de selectieprocedure
- VOG dient binnen te zijn voordat een kandidaat mag starten
- Voor deze rol is ook een AIVD screening van toepassing
- Bij indiensttreding wordt standaard een Pre Employment Screening (PES) uitgevoerd
- Standplaats: Hybride; 80% op kantoor (Arnhem) of op projectlocatie, 20% thuis
- De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd
- Het is van belang dat de kandidaat beschikbaar is voor de hele gevraagde periode in de aanvraag
Wensen
- Ervaring met projectvoorbereiding en -documentatie, waaronder het opstellen van projectfasen documenten en het leveren van input voor inkoop- en aanbestedingsprocedures
- Vaardigheid in stakeholdermanagement en samenwerking, inclusief het coördineren van samenwerking in een IPM-team en het aansturen van collega’s en business partners
- Ervaring met projectplanning en voortgangsbewaking, zoals het plannen, coördineren en monitoren van projecten, inclusief scope- en risicobeheer en het bewaken van deadlines en resultaten
- Vermogen tot besluitvorming en beleidsontwikkeling, waaronder het voorbereiden van besluitvorming voor het projectteam en de stuurgroep en bijdragen aan strategische beleidsontwikkeling binnen het team
- Initiatief nemen op het gebied van innovatie en kennisdeling, zoals het implementeren van technologie ter verbetering van projectmatig werken en het stimuleren van kennisdeling binnen het team
- Het aanleveren van een persoonlijke motivatie en het CV in het Nederlands