Organisatie
Gemeente Waterland is een (relatief) kleine gemeente. Typerend voor onze organisatie is het ‘ons kent ons’ gevoel en de korte, informele lijnen. Het enige constante is verandering en dat is voor gemeente Waterland niet anders.
Afdeling
Deze functie is gepositioneerd binnen de afdeling Informatievoorziening & Automatisering (I&A), in nauwe samenwerking met GEO, Belastingen, VTH en DIV. De afdeling werkt aan het verbeteren van datakwaliteit, het beheer van basisregistraties en het ontwikkelen van een toekomstbestendige gegevensinfrastructuur die beleid, uitvoering en dienstverlening ondersteunt.
Opdracht
Als Projectleider Data & Ketenregie ben jij de drijvende kracht achter projecten waarin betrouwbare gegevens, slimme processen en soepele samenwerking in de keten centraal staan. Jij zorgt dat basisregistraties zoals BAG, WOZ, BRK, BGT en BRP actueel, volledig en juist zijn en dat ze daadwerkelijk waarde toevoegen in beleid, uitvoering en dienstverlening.
Je verbindt disciplines als belastingen, GEO, VTH, DIV en I&A in één samenhangend proces en richt een toekomstbestendige gegevensinfrastructuur in. Je voert 0-metingen uit, organiseert datakwaliteitscontroles, stuurt op het opschonen van gegevens én je verbindt afdelingen in één samenhangend proces. Daarbij richt je een toekomstbestendige gegevensinfrastructuur in, waaronder de inrichting van een gemeentelijk datawarehouse, het opzetten van dashboards en het ontwikkelen van managementrapportages die sturen op kwaliteit en capaciteit.
Werkzaamheden
De projectleider is verantwoordelijk voor:
- Leiden van projecten gericht op het verbeteren én borgen van datakwaliteit;
- Regie voeren over de samenhang tussen basisregistraties en werkprocessen;
- Uitvoeren van 0-metingen, datakwaliteitscontroles en verbetertrajecten;
- Analyseren, toetsen, opschonen en valideren van gegevens;
- Vertalen van data naar informatie: dashboards, rapportages en signaleringen;
- Inrichten, optimaliseren en documenteren van werkprocessen en instructies;
- Het faciliteren van multidisciplinaire teams en ketenpartners;
- Borgen van resultaten in werkafspraken, KRI’s, KPI’s, handleidingen, instructies en systemen;
- Coördineren van ontwikkeling op het gemeentelijk datawarehouse en toetsingskaders;
- Samenwerken met gegevensbeheerders, functioneel beheerders en beleidsadviseur;
- Bijdragen aan compliance m.b.t. ENSIA, Waarderingskamer, NEN-normen en andere toezichtkaders.
Resultaat
Aan het einde van de opdracht is er een aantoonbare verbetering in datakwaliteit, zijn werkprocessen geoptimaliseerd en is er een solide gegevensinfrastructuur ingericht die de organisatie in staat stelt om datagedreven te sturen.
Benodigd aantal professionals
1
Eisen
- BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;
- Een aantoonbare afgeronde hbo-bachelor opleiding;
- Een aantoonbare afgeronde Greenbelt;
- Uiterlijk beschikbaar per 1 december voor 16 uur gedurende gehele opdracht inclusief mogelijke verlengingen;
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als adviseur basisregistratie binnen een gemeente;
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar met aansturing van medewerkers binnen de basisregistratie van een gemeente;
Wensen
- Een aantoonbare afgeronde cursus gegevensbeheer BAG/WOZ/BGT;
- Aantoonbare werkervaring met BAG, WOZ, BRK, BGT en BRP binnen een gemeente (3 tot 5: 40 pt; 2 aantoonbare elementen: 0 pt);
- Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur basisregistratie binnen een gemeente;
- Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente in de provincie Noord-Holland;