Als klantmanager Schulddienstverlening
ben je verantwoordelijk voor je eigen caseload. Jij bent het aanspreekpunt voor alle inwoners van Veldhoven en Waalre met financiële problemen, schuldeisers en instanties. Concreet betekent dit dat jij:
- Intake-, vroegsignalerings- en coachingsgesprekken voert om schuldenproblematiek te signaleren en achter de kern van het probleem te komen;
- Situaties beoordeelt en een plan van aanpak opstelt waarbij de zelfredzaamheid van de inwoner gerespecteerd en gestimuleerd wordt;
- Bemiddelt in crisissituaties om uithuiszetting en afsluiting van nutsvoorzieningen te voorkomen;
- Samenwerkt met andere klantmanagers, instanties en schuldeisers, nazorg verricht en monitort om te zorgen dat het plan van aanpak goed wordt uitgevoerd;
- Ieder schuldhulpverleningstraject zorgvuldig vastlegt aan de hand van rapportages en beschikkingen (we werken met Allegro en RIS);
- WSNP-verklaringen opstelt als dit nodig is;
- De budgetbeheerder ondersteunt, Vtlb-berekening maakt, de financiële huishouding van de inwoner op orde brengt en de inwoner activeert om aan de slag te gaan met het oplossen van schulden;
- Zorgt voor een goede informatievoorziening, positionering en profilering van Schulddienstverlening.
Kandidaatomschrijving
We zoeken een kandidaat die zelfstandig aan de slag kan gaan en snel op vlieghoogte komt:
- Je hebt ervaring als schulddienstverlener (fase 1 en 2);
- Je hebt bij voorkeur ervaring met Allegro en RIS;
- Je kunt een integraal beeld opbouwen van de situatie op de verschillende leefgebieden en je hebt hierbij aandacht voor de zelfredzaamheid van de inwoner;
- Je bent sterk in het voeren van gesprekken en je hebt een mensgerichte aanpak;
Interviewplanning
De interviews vinden plaats op dinsdag 25 november in de middag
Toelichting op rooster
Iets minder uren mag ook
Eisen
- Opleidingsniveau HBO, bijvoorbeeld HSAO of Sociaal Juridische Dienstverlening
- Kennis van wet- en regelgeving van de WGS
- 3 jaar werkervaring als klantmanager Schulddienstverlening
- Ervaring met Allegro
