Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en Gemeente Gooise Meren mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van Gemeente Gooise Meren. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Organisatie
Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.
We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Wanneer je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.
Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing.
We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.
Opdracht
- Je toetst vergunningsaanvragen voor kleine en middelgrote projecten;
- Je behandelt vergunningsaanvragen voor omgevingsplan activiteiten (opa) en buitenplanse omgevingsactiviteiten (bopa);
- Voor vergunningen voor een buitenplanse omgevingsactiviteit verzamel je deeladviezen op relevante thema’s, formuleer je een integraal advies op RO en stemt dit af met een van de RO beleidsadviseurs;
- Je verstrekt mondelinge en schriftelijke informatie aan de aanvrager (inwoner of bedrijf) en aan collega’s en adviseurs;
- Je bewaakt de voortgang van de processen en controleert informatie op juistheid en volledigheid;
- Je verwerkt de adviezen die je ontvangt tot een juridisch juiste beslissing;
- Je zorgt dat aanvragers op tijd hun vergunning krijgen.
Competenties
- Je bent proactief en je denkt steeds een stap vooruit
- Je durft beslissingen te nemen en bent resultaatgericht
- Je pakt zaken zelfstandig op en hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel
- Je stemt makkelijk af met collega’s en zorgt voor verbinding en draagvlak.
- Je hebt oog voor de politieke omgeving waarin je werkt.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9-10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
2
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja
Eisen
- Minimaal een aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
- Minimaal 1 jaar ervaring met opstellen van vergunningen onder de Omgevingswet;
- Minimaal 1 jaar ervaring met het opstellen van integrale adviezen op het gebied van RO bij vergunningverlening;
- Uurtarief maximaal €100,- exclusief btw / inclusief reiskosten woon werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten;
Wensen
- Een aantoonbaar afgeronde opleiding ABW1;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het begeleiden van kleinere en middelgrote ruimtelijke procedures;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als vergunningverlener;
- Een aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in Bouwkunde of een juridische richting;