Junior vergunningverlener / casemanager omgevingswet

Gemeente Utrecht

Sluit op: 21 nov 2025 om 10:00
Max. Uurtarief: 65
Aantal uur per week: 36
Provincies: Utrecht
Segmenten: Omgevingsdiensten

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 december 2025
Eind datum: 1 december 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Utrecht heeft talent zoals jij nodig!
Utrecht heeft de grootste samengestelde vergunningenorganisatie van Nederland. Alle disciplines rond de uitvoering van de Omgevingswet, horeca en openbare ruimte zijn bij ons onder één dak georganiseerd. Van vooroverleg tot handhaving, van uitvoerend beleid tot toezicht – met ons eigen team van juristen en beleidsmedewerkers hebben we alles in huis.
Met een team van circa 40 collega’s behandelen we jaarlijks 2.500 tot 3.000 vergunningaanvragen in de gebouwde omgeving. Om dit werkveld te versterken, zoeken wij enthousiastelingen die zich willen ontwikkelen tot (junior) casemanager binnen ons vergunningenproces.

Let op
We hebben deze opdracht ook gepubliceerd als ‘T182012 Trainee vergunningverlener / casemanager Omgevingswet’. Het verschil zit in het wel of niet hebben van een afgeronde opleiding en het daarbij behorende tarief. Om deze reden zijn er twee opdrachten gepubliceerd. Biedt daarom de kandidaat alleen aan op de juiste aanvraag.

Jouw opdracht
Als trainee ondersteun je bij het behandelen van aanvragen voor omgevingsvergunningen. Je draait mee in het team en leert hoe je eenvoudige omgevingsoverleggen begeleidt en aanvragen zorgvuldig afhandelt. Je wordt goed begeleid door ervaren collega's, krijgt ruimte om te leren én draagt meteen bij aan het werk van de stad.

Concreet bestaan je taken uit
Meewerken bij het uitvoeren van inhoudelijke toetsen, met nadruk op ruimtelijke ordening, en opstellen van het resultaat van het omgevingsoverleg of het besluit op de vergunningaanvraag.
Het gezamenlijk en daarna zelfstandig doorlopen van een zorgvuldig besluitvormingstraject.
(Ondersteunen bij het) opvragen, beoordelen en wegen van adviezen van interne specialisten en externe ketenpartners.
Zelfstandig werken waar mogelijk, maar je weet wanneer het verstandig is om collegiaal te overleggen.
Verstrekken van informatie aan aanvragers en belanghebbenden, telefonisch, in overleg en indien nodig schriftelijk.

Wat je kunt verwachten
Begeleiding van ervaren casemanagers die je het vak stap voor stap leren;
Een plek waar je mag leren, vragen stellen en fouten maken;
Een betekenisvolle bijdrage aan de ontwikkeling van de stad Utrecht;
Een inclusieve werkomgeving waar ruimte is voor wie

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Is kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
  • Is kandidaat een zzp’er? Toelichting: Hieronder verstaan we zowel een rechtstreekse zzp’er als een zzp’er via tussenkomst/DGA.
  • Ik bevestig dat ik de bovenstaande vragen naar waarheid heb ingevuld.
  • Je hebt minimaal een afgeronde relevante hbo-opleiding, zoals Bouwkunde, Ruimtelijke Ordening, Omgevingsrecht, (publiek)recht of vergelijkbaar

Wensen

  • Kun aangeven wat maakt dat je geïnteresseerd bent in deze opdracht bij gemeente Utrecht?
  • Voeg hier je CV toe. Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.
  • Geef aan welke vorm van inhuur van toepassing is op de aangeboden kandidaat. Detachering: De aangeboden kandidaat is in loondienst bij de aanbieder. Gemeente Utrecht sluit met de aanbieder een overeenkomst. De medewerker werkt tijdelijk bij Gemeente Utrecht, onder leiding en toezicht van de gemeente. De aanbieder draagt zorg voor loonafdrachten. De aanbieder heeft meerdere personen in loondienst. ZZP rechtstreeks: De aangeboden kandidaat is een zzp’er en sluit rechtstreeks een overeenkomst met Gemeente Utrecht. Er is geen tussenpartij. De zzp’er voert de opdracht zelfstandig uit, zonder gezagsverhouding. ZZP via tussenkomst: Een bureau stelt een zzp’er voor. De gemeente Utrecht sluit de overeenkomst met het bureau (niet met de zzp’er). De zzp’er voert zelfstandig de opdracht uit. Het bureau regelt de contracten met de zzp’er volgens de Wet DBA. DGA: De aangeboden kandidaat is DGA en werkt via zijn/haar eigen BV. Gemeente Utrecht sluit de overeenkomst met de BV. De DGA voert zelfstandig de opdracht uit. LET OP: Gemeente Utrecht gaat alleen een overeenkomst aan met de aanbieder. We verwachten dat u als aanbieder deze informatie naar waarheid invult. Wanneer informatie incorrect is ingevuld, kan de offerte gediskwalificeerd worden. - Detachering - ZZP rechtstreeks - ZZP via tussenkomst/DGA
  • Prijs is exclusief BTW en inclusief alle bijkomende kosten. Let op: het maximum uurtarief is: €65,- Het met een hoger tarief offreren dan het aangeven maximum leidt tot uitsluiting van verdere deelname

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx