Adviseur / coordinator burgerzaken

Gemeente Rijssen-Holten

Sluit op: 19 nov 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 36
Provincies: Overijssel
Segmenten: Burgerzaken en Receptiebalies

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 januari 2026
Eind datum: 1 januari 2027

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Werken bij Gemeente Rijssen-Holten
Met ruim 400 medewerkers werken wij elke dag aan de ontwikkeling van gemeente Rijssen-Holten. En net als al die collega’s word ook jij in onze organisatie direct vanaf je eerste werkdag aangemoedigd om je verder te ontwikkelen. Jouw (innovatieve) ideeën zijn altijd welkom - waar ze ook over gaan. Wij zijn namelijk een ondernemende gemeente die voorop durft te lopen en die een eigen koers vaart. En wij stimuleren jou om in jouw loopbaan hetzelfde te doen.

Opdracht (24-36 uur per week)
Ons team burgerzaken zoekt tijdelijk versterking vanwege ziekte van een collega. Wij zoeken daarom een ambitieuze adviseur (coördinator) burgerzaken die ons team in 2026 helpt verder te ontwikkelen.

Dit ga je doen als tijdelijk adviseur (coördinator) burgerzaken
Je ondersteunt en coördineert het team burgerzaken, adviseert over complexe vraagstukken en je bent beveiligingsfunctionaris reisdocumenten. Jouw andere belangrijke taken? We zetten ze graag voor je op een rij:

  • je adviseert de teammanager over actualiteiten, planning, teamontwikkeling en opleidingsplannen;
  • je bent bij zelfevaluaties en audits het eerste aanspreekpunt op inhoud voor toezichthouders, de portefeuillehouder en de burgemeester;
  • je signaleert knelpunten en verbetert processen/projecten: plant evaluaties, stelt verordeningen en beleidsregels op, bewaakt uitvoering en evalueert resultaten;
  • je bent het tweede paar ogen en de eerste vervanger van de BRP-specialist bij adresonderzoeken, eerste vestigingen, briefadres-beoordelingen en mutaties in de BRP;
  • je beheert en verbetert het beveiligingsproces, borgt compliance (RVIG/ENSIA), ziet toe op functiescheiding/toegangsrechten en meldt incidenten, fraude en misbruik;
  • je levert een belangrijke bijdrage in de doorontwikkeling van een toekomstbestendig burgerzaken team.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10 (uitloop 11). Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 2 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag tot en met vrijdag
Is hybride werken mogelijk: Ja

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Kandidaat is beschikbaar voor minimaal 24 uur per week;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur of coordinator binnen een gemeente;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van burgerzaken;

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur of coordinator binnen een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring als coordinator/adviseur burgerzaken;

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx