Procesmanager migratie

Noaberkracht Dinkelland Tubbergen

Sluit op: 20 nov 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 36
Provincies: Overijssel
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 15 december 2025
Eind datum: 15 juni 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Noaberkracht Dinkelland Tubbergen
Je gaat aan de slag bij Noaberkracht, de ambtelijke samenwerking van de gemeenten Dinkelland en Tubbergen. Hier werk je in een hecht en betrokken team, waar samenwerking en service centraal staan. Samen zorgen we ervoor dat inwoners snel en vriendelijk geholpen worden bij belangrijke levensgebeurtenissen. Een werkomgeving waarin professionaliteit én een goede sfeer hand in hand gaan!

Opdracht
Noaberkracht zoekt een ervaren procesmanager met een sterke focus op samenwerking (zowel intern als met externe samenwerkingspartners), verbinding en strategische advisering. De functie richt zich op het versterken van de interne organisatie, het begeleiden van migratieprocessen en het adviseren van het bestuur en de directie bij complexe bestuurlijke vraagstukken.

Rol procesmanager
Als procesmanager lever je een belangrijke bijdrage aan de professionele wendbaarheid van de organisatie. De procesmanager opereert als inhoudelijk sparringpartner voor het bestuur, de directie en het management. Je hebt een scherp ook voor zowel de politieke context als voor de uitvoeringsrealiteit. Vanuit een analytische en verbindende benadering draagt de procesmanager bij aan duurzame samenwerking binnen de organisatie en met externe samenwerkingspartners. Je weet verbinding te leggen tussen beleid, uitvoering en bestuur.

Kernactiviteiten

  • Adviseren bestuur en directie over strategische vraagstukken
  • Coördineren en begeleiden van migratie- en organisatieprocessen binnen de ambtelijke context
  • Vertalen en analyseren van complexe bestuurlijke en maatschappelijke vraagstukken naar concrete handelingsperspectieven
  • Signaleren van ontwikkelingen
  • Versterken van de samenwerking zowel intern als extern
  • Onderhouden van constructieve relaties met interne stakeholders en samenwerkingspartners

Profiel

  • HBO/ academisch werk- en denkniveau
  • Aantoonbare ervaring met bestuurlijke advisering
  • Aantoonbare ervaring met het begeleiden van organisatieontwikkelingen en migratieprocessen binnen een bestuurlijke context
  • Sterk ontwikkeld politiek-bestuurlijk inzicht en gevoel voor bestuurlijke verhoudingen
  • Uitstekende communicatieve en analytische vaardigheden
  • Vermogen om te verbinden en resultaten te realiseren in een complexe omgeving

Competenties

  • Tactisch gedrag
  • Resultaatgericht werken
  • Samenwerken
  • Besluitvaardigheid
  • Organiseren
  • Kritisch
  • Analyserend vermogen

Benodigd aantal professionals
1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal schaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma, di, woe, do en evt vrij
Is hybride werken mogelijk: Ja

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • 4. Aantoonbare werkervaring met migratieprocessen
  • 2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • 3. Aantoonbare werkervaring met het adviseren van het bestuur

Wensen

  • 5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente
  • 6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als proces- of projectmanager
  • 7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met migratieprocessen

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx