Opdrachtomschrijving
In de functie van senior functioneel beheerder Topdesk verzorg en bestuur je het functioneel beheer van de applicaties ten behoeve van de interne servicevragen van de gemeentelijke organisatie in de vorm van expertise, processen en diensten.
Zo draag je als senior functioneel beheerder bij aan de toegevoegde waarde voor de gebruikers en ketenpartners van gemeente Amsterdam.
Werkzaamheden
- Verantwoordelijk voor de voorbereiding van de aanbesteding voor een nieuw managementsysteem;
- Nemen van de intermediairrol tussen gebruikers en de strategische partners en leveranciers;
- Coördineren van functionele niet-standaard en grote wijzigingen van de impactanalyse tot en met de implementatie in de productieomgeving;
- Verantwoordelijk voor het uitvoeren van FAT-testen, ondersteunen van gebruikers bij GAT-testen en het proactief zorgen voor een snel en soepel lopend auditproces;
- Opstellen en bijhouden van documentatie (testscenario’s, testrapportages en gebruikersinformatie) en het leveren van management- en stuurinformatie.
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
Opdrachtgever(s)
De directie Digitale Voorzieningen verzorgt de integrale levering van alle digitale producten en de infrastructurele diensten die de basis vormen voor IT. Belangrijke taken zijn de strategische en tactische regiefunctie op externe partners die IT-diensten verlenen aan gemeente Amsterdam en het inkopen van nieuwe diensten en producten voor het hele i-domein. Naast regie op de uitbestede diensten, ontwikkelt deze directie voor gemeente ook zelf software en verzorgt zij het functioneel beheer op alle applicaties die door gemeente worden gebruikt. De directie zorgt de komende jaren voor de overgang naar op cloud gebaseerde diensten en de ontwikkeling en het beheer van onder andere het cloud- en het data platform. De directie Digitale voorzieningen bestaat uit ongeveer 450 medewerkers, verdeeld over 5 onderdelen.
Je komt werken in het team Functioneel Beheer ID, binnen de Vakgroep Functioneel Beheer van de Directie Digitale Voorzieningen. Het team bestaat uit circa 35 medewerkers verdeeld over zelforganiserende teams die met elkaar en gebruikmakend van ieders kwaliteit – de onderliggende applicaties beheren en de ketens optimaliseren. De belangrijkste applicaties zijn zoals Topdesk. De werksfeer is open, leergierig en collegiaal.
Eisen
- Opleiding: Kandidaat is in het bezit van een erkend hbo/wo diploma. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Document meenemen naar het interview.
- Beschikbaarheid en tarief kandidaat: Interview maakt deel uit van selectie. Kandidaat is beschikbaar voor interview en direct inzetbaar. Tarief inclusief alle kosten. Overschrijding maximumtarief leidt tot afwijzing.
- Referentie: Minimaal 1 relevante referentie met organisatie, naam en telefoonnummer van contactpersoon. Referent mag niet uit eigen organisatie komen en moet op de hoogte zijn.
- Draaideurconstructie: Kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij gemeente Amsterdam. (KO)
- CV toevoegen: CV in het Nederlands, maximaal 5 A4, uitsluitend ter verificatie. Inconsistenties leiden tot afwijzing.
- Werkervaring: Minimaal 7 jaar aantoonbare ervaring met API, Actiereeksen, http-requests, html, data import, XML. Duidelijk uit cv.
- Werkervaring: Minimaal 7 jaar aantoonbare ervaring met beheeraspecten van grote SaaS-omgevingen (ca. 20.000 gebruikers). Duidelijk uit cv.
- Werk- en denkniveau: Minimaal WO werk- en denkniveau. Duidelijk uit cv.
- Toevoegen motivatie: Maximaal 1 A4 waarom kandidaat geschikt is. Wordt besproken tijdens interview.
- Werkervaring: Aantoonbare ervaring met vertalen van requirements naar technische oplossingen in Topdesk. Duidelijk uit cv.
- Verificatie kennis van kandidaat.
- Verificatie ervaring van kandidaat.
Wensen
- Informatie kandidaat: Volledige gegevens van kandidaat aanleveren (naam, telefoonnummer, e-mail), correct en volledig. Gebruik volledige naam zoals in paspoort of ID-kaart. Instructies voor invullen via tab 'Offerte'.
- Werkervaring: Minimaal 5 jaar aantoonbare kennis en ervaring met BISL, Agile, Scrum, Kanban, ITIL en USM. Duidelijk uit cv.
- Werkervaring: Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring als functioneel beheerder binnen G4 gemeenten (Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht). Duidelijk uit cv.
- Competentie - Omgevingsbewustzijn: Laat blijken goed geïnformeerd te zijn over relevante ontwikkelingen en deze effectief te benutten.
- Competentie - Samenwerken: Levert constructieve bijdrage aan resultaat, sfeer en relaties binnen team.
- Competentie - Relatiebeheer: Bouwt en onderhoudt persoonlijke relaties met klanten en contactpersonen.
- Competentie - Resultaatgerichtheid: Werkt doelgericht en houdt vast aan doelen tot deze bereikt zijn.
- Competentie - Initiatief: Neemt zelfstandig actie, signaleert kansen en vertaalt deze naar verbeteracties.
- Competentie - Overtuigingskracht: Oefent invloed uit met persoonlijk overwicht, communiceert duidelijk en stellig.