Dit is de functie
Als klantmanager Inburgering vorm je een klantbeeld tijdens de brede intake. Met de in kaart gebrachte mogelijkheden, talenten, ervaringen, wensen en belemmeringen van de inburgeraar stellen jij en de inburgeraar een op maat gemaakt Plan Inburgering en Participatie (PIP) op. In het PIP geef je vervolgens een passend en realistisch advies over het inburgeringstraject. Ook maak je samen met de inburgeraar concrete afspraken over inburgeren en participeren. Je stuurt zoveel mogelijk aan op zelfredzaamheid van de inburgeraar. Tijdens het inburgeringstraject houd je voortdurend de vinger aan de pols en bewaakt de voortgang. Als de situatie daarom vraagt, stuur je bij. Daarnaast:
- zorg je voor de administratie en rapportages in onze digitale systemen
- houd je contact met de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) en andere betrokken partijen
- onderhoud je “warme” contacten met onze samenwerkingspartners, waaronder WerkCorporatie, COA, maatschappelijk begeleider, taalaanbieders en andere (regionale) partners
- coördineer je en voer je taken uit vanuit het Participatieverklaringstraject.
Eisen
- Geen ZZPer: Vanwege leiding en toezicht van de leidinggevende bij Gemeente Noordoostpolder nemen we voor deze opdracht geen ZZP'er aan
- Opleiding: Minimaal een afgeronde HBO opleiding
- Werkervaring: Aantoonbare recente werkervaring in een gemeentelijke organisatie op het gebied van de Participatiewet en/of Inburgering
Wensen
- Kennis: Bij voorkeur heb je kennis van de sociale kaart van gemeente Noordoostpolder
- Ervaring: Aantoonbare recente ervaring met trajectbegeleiding. Toon duidelijk aan met het c.v.