Gemeente Borne
De kracht van Borne is kleinschaligheid! Mensen 'kennen' elkaar en voelen onderlinge betrokkenheid. In Borne zijn de uitdagingen groot. De kansen eveneens. Jezelf kunnen en mogen zijn; dat vinden wij belangrijk! We waarderen, accepteren en respecteren elkaar om wie we zijn. Wij zijn een verbindende en regisserende partner. We zijn sterk in ons werk, samen met elkaar en met de Bornse gemeenschap.
Opdracht
De gemeente Borne zal in het voorjaar van 2025 aan de slag gaan in een nieuwe werkomgeving, Het Huis van Borne! De nieuwe werkomgeving vraagt ook om een hybride manier van (flex)werken, met andere uitgangspunten i.r.t. het huidige (hybride)werkconcept. In deze nieuwe werkomgeving wil de gemeente Borne de omslag maken naar hybride werken, waarin werknemers het werken op kantoor combineren met thuiswerken. De keuze voor het hybride werken heeft invloed op de inrichting van de gemeentelijke organisatie, werkprocessen en de manier waarop collega’s met elkaar omgaan en elkaar ontmoeten.
Projectomschrijving
Wij vinden het belangrijk dat onze medewerkers actief kunnen meedenken binnen het project. Door jouw ervaring en kennis van dit soort (verander)trajecten breng jij zelf de nodige inhoudelijke kennis en expertise mee. Je voorziet de scenario’s van een financiële onderbouwing, daarnaast betrek jij andere relevante projecten en ontwikkelingen bij het opstellen van de verschillende scenario’s.
Werkwijze
Doordat onze organisatie al (deels) hybride werkt, combineer jij theorie met praktijk en kijk jij naar welke voorzieningen er reeds aanwezig zijn binnen onze gemeentelijk organisatie of welke er nog extra nodig zijn.
Samenwerking
Het project Hybride werken vormt een belangrijke pijler in de ingezette transitie naar een nieuw gemeentehuis/ Het Huis van Borne. Jij werkt gedurende het project nauw samen met de andere projectleiders die werkzaam zijn binnen deze transitie (programma) ‘De oversteek naar het Huis van Borne’.
Op te leveren producten
- Opzet (& inhoud) voor het verhuisboekje
- Structuur aanbrengen in kaders, werkafspraken, waarden en normen en etiquette digi-vaardigheden en deze op duidelijke en gestructureerde wijze onder de aandacht brengen bij collega’s
- In samenwerking met ICT en het Bestuurssecretariaat en Secretariaat afdelingen een scenario ‘Goed agendabeheer’ uitwerken en dit voorleggen aan een gebruikersgroep. Vervolgens het uitrollen van dit scenario naar alle teams
- In samenwerking met ICT, het KCC en de trainee Dienstverlening een scenario ‘Bereikbaarheid’ uitwerken en dit voorleggen aan een gebruikersgroep. Vervolgens het uitrollen van dit scenario naar alle teams. Hiervoor stel je een gemixt leerplan/plan van aanpak op
- Deelname projectgroepoverleggen + inbreng ervaring andere onderdelen
- Begeleiden van evaluatiemomenten op de reeds ingezette acties
Competenties
- Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)
- Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
- Resultaatgericht werken
- Samenwerken
- Analyserend vermogen
- Plannen en organiseren
Benodigd aantal professionals
1
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ntb
Is hybride werken mogelijk: Ja
Eisen
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als programma-/verandermanager
- Aantoonbare werkervaring als adviseur / verandermanager op het gebied van hybride werken
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente
- Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau
Wensen
- Aantoonbaar afgeronde training / cursus op het gebied van projectmanagement
- Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als programma-/verandermanager
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als programma-/verandermanager op ICT gebied
- Uiterlijk beschikbaar per 1 december 2025
