Financieel Adviseur Ruimtelijk Domein

Gemeente Oldenzaal

Sluit op: 26 nov 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 36
Provincies: Overijssel
Segmenten: Financieel Economisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 8 december 2025
Eind datum: 8 juni 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Gemeente Oldenzaal
Oldenzaal is de Glimlach van Twente. Onze bruisende en Bourgondische stad met circa 32.000 inwoners is een prachtige plek in het Twentse landschap waar je naar hartenlust kunt werken, wonen en leven. Een inspirerende stad met een rijke historie.

Over de organisatie
De gemeente Oldenzaal is een actieve, betrokken werkgever met de focus op samenwerken. Onze organisatie is met recht een platte te noemen die op veel verschillende vlakken betrokken is bij de Oldenzaalse samenleving. Met ruim driehonderd collega’s staan we dagelijks voor onze inwoners klaar op het gebied van publieke ruimte, sociale zaken en dienstverlening.

Opdracht
De gemeente Oldenzaal zoekt een ervaren interim Financieel Adviseur Sociaal Domein met hart voor de publieke sector. Je helpt de organisatie bij het maken van verantwoorde keuzes binnen het sociaal domein, met oog voor financiële duurzaamheid én maatschappelijke impact. Je bent scherp, doordacht en weet cijfers te vertalen naar begrijpelijke en onderbouwde adviezen.

Werkzaamheden

  • Fungeren als sparringpartner en financieel adviseur voor bestuurders, managers, beleidsmedewerkers en projectleiders;
  • Vertalen van cijfers naar heldere inzichten en adviezen;
  • Samenwerken in multidisciplinaire teams aan projecten, zoals:
    • Nieuwbouw Stadhuis;
    • Integraal plan voor nieuwbouw en verbouwing van scholen;
  • Verantwoordelijk voor onderdelen van de P&C-cyclus, waaronder:
    • Begroting
    • Jaarrekening
    • Kadernota
    • Tussentijdse rapportages
  • Ondersteunen van budgethouders en budgetbewakers;

SISA verantwoording
Initiëren van verbetervoorstellen, gericht op sturing, processen en advisering.

Competenties
Doorzettingsvermogen, Tactisch gedrag, Motiveren, Resultaatgericht werken, Samenwerken, Assertiviteit, Besluitvaardigheid

Benodigd aantal professionals
1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Minimale fysieke aanwezigheid is 3,5 dag per week
Is hybride werken mogelijk: Nee

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als financieel adviseur sociaal domein bij een gemeente;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van bedrijfseconomie, bestuurskunde;
  • Aantoonbare werkervaring met de gemeentelijke P&C cyclus (begroting, jaarrekening, rapportages);
  • Minimaal 32 uur per week beschikbaar gedurende de opdracht;
  • Kandidaat is bereid om minimaal 3,5 dag per week aanwezig te zijn op kantoor;

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur sociaal domein bij een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met Key2Financiën;
  • Aantoonbare werkervaring met Cognos;
  • Aantoonbare werkervaring met SISA verantwoording;

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx