Team Belastingen
Het team Belastingen maakt onderdeel uit van het domein Bedrijfsvoering. Binnen het team heerst een open, professionele en klantgerichte cultuur. De collega’s werken samen op basis van onderling vertrouwen. Gezamenlijk wordt de verantwoordelijkheid gevoeld voor de uitvoering van alle werkzaamheden. Het team speelt in op wettelijke, maatschappelijke en technische ontwikkelingen waardoor het team zich doorlopend ontwikkelt. Dit team bestaat uit 9 enthousiaste medewerkers, die diverse taken uitvoeren op het gebied van de WOZ, belastingen en invordering.
Tijdelijke ondersteuning
Als Team hebben we tijdelijk extra ondersteuning nodig om een periode van werving en selectie te kunnen overbruggen. In gezamenlijk overleg kijken we naar een passende invulling van de uren waarbij werken op afstand bespreekbaar is.
Taken
Een overzicht van de belangrijkste taken in deze opdracht:
- Coördineren van activiteiten, planningen en projecten voor zowel reguliere wettelijke taken als voor ontwikkelingen en het toepassen van kwaliteitsverbeteringen op de basisregistraties;
- Verbeteren van de BAG-WOZ integratie;
- Onderhouden van contacten met de waarderingskamer ten aanzien van het WOZ-verbeterplan;
- Verbeteren van de processen kwijtschending en innen ondersteund door Vriss-Belastingen;
- Verbeteren van de kwaliteit van de basisadministraties in samenwerking met de kwaliteitsmedewerker.
Inzetperiode
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 januari 2026 tot en met 30 april 2026 voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 x 3 maanden.
Eisen
- U voegt een cv van bij voorkeur 3 pagina's A4 toe.
- De kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring als coördinator of (operationeel) leidinggevende bij gemeenten in het werkveld van Belastingen en WOZ. Dit blijkt uit de cv.
- De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring Vriss (belasting applicatie). Dit blijkt uit de cv.
- De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring Ortec (waarderingsapplicatie). Dit blijkt uit de cv.
- De kandidaat heeft ervaring met het verbeteren van de processen kwijtschending en innen. Dit blijkt uit de cv.
- De kandidaat heeft ervaring met onderhouden van contacten met de waarderingskamer. Dit blijkt uit de cv.
- De kandidaat heeft ervaring met het opstellen van belastingverordeningen. Dit blijkt uit de cv.
- De kandidaat heeft ervaring met het verbeteren van de BAG-WOZ. Dit blijkt uit de cv.
- De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 januari 2026 tot en met 30 april 2026 voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 x 3 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de DAS procedure. Dit kan betekenen dat de startdatum van de opdracht wordt opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De gesprekken vinden plaats op 2 december in de middag. Wij vragen je daar rekening mee te houden.
Wensen
- Ervaring binnen Gemeente Heerenveen verdient een pré
