Senior Content Specialist
Opdrachtgever: Nationale Ombudsman
Locatie: Den Haag
Uren per week: 36
Periode: 3 maanden met optie verlenging
Startdatum: 1 dec 2025
Geplaatst op: 3 minuten geleden
Opdrachtomschrijving
Jij bent geïnteresseerd in wat er om je heen gebeurt. Omdat het je steeds weer op nieuwe ideeën brengt om relevante content te maken. En dat komt goed van pas, want de ombudsmannen vinden het belangrijk dat burgers, kinderen en veteranen weten wat we doen en waarvoor ze bij ons terecht kunnen. Daarom maak jij, samen met je directe collega’s en ons extern contentbureau, content voor alle kanalen van de Nationale ombudsman, Kinderombudsman en Veteranenombudsman en voor al onze doelgroepen. Zodat het verhaal over wie we zijn en wat we doen op verschillende manieren en via verschillende kanalen verteld wordt aan de mensen die ons nodig (kunnen) hebben. De content die jij maakt is helder, duidelijk en afgestemd op de doelgroep. Het maakt niet uit wat het is: teksten, social media, video’s, foto’s, infographics: alle content(productie) is bij jou in goede handen. Je draait er bovendien ook je hand niet voor om, om ook andere uitvoerende taken op te pakken, zoals het plaatsen van berichten op ons intranet en onze websites en het bijhouden van onze beeldbank en diverse inboxen. Natuurlijk ben je een teamspeler; je werkt prettig samen en je vindt het leuk om je collega’s te helpen bij het vertalen van het werk dat zij doen in succesvolle content. Daarnaast ben je ook in staat om snel een netwerk in de organisatie op te bouwen, zelfstandig aan de slag te gaan en je eigen werk te plannen. En dat lukt je goed, want jij weet hoe het is om content te maken voor in een complexe (overheids)organisatie. En omdat je je vakkennis op peil houdt, zijn woorden als SEO, GEO en SEA, metadata, toegankelijkheid, gebruiksvriendelijkheid, begrijpelijkheid (schrijven op B1-niveau) en webanalyse niet alleen bekend, je weet ook wat je ermee moet doen en hebt daar aantoonbare ervaring mee.
Procedure
Aanbieden kan tot en met 24 november om 10:00 uur. Gesprekken vinden plaats op 26, 27 en 28 november. CV’s zullen regelmatig beoordeeld worden en passende profielen zullen dan eerder dan de deadline worden aangeboden bij de opdrachtgever. Hierdoor kan aanvraag eventueel eerder sluiten. Enkel CV’s die via het systeem ESD worden aangeboden worden in behandeling genomen, CV’s die per mail of andere communicatiekanalen worden verzonden, worden niet in behandeling genomen. Alleen CV’s in de Nederlandse taal worden in behandeling genomen. Per leverancier mogen er max 2 kandidaten worden aangeboden.
Eisen
- Minimale afgeronde HBO, liefst in de richting van Communicatie
- Minstens 4 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie en voor verschillende opdrachtgevers
- Aantoonbare ervaring met contentcreatie en productie in verschillende vormen (tekst, foto, video) en voor verschillende doelgroepen
- Ruime ervaring met contentcreatie en productie voor sociale media
- Ervaring met monitoring van campagnes en socials en kunt indien gevraagd rapportages opstellen of beoordelen
- Ervaring met SEO, GEO metadata, toegankelijkheid en begrijpelijkheid
- Goede schrijver en eindredacteur (duidelijke taal B1 niveau)
Wensen
- Je bent geïnteresseerd in wat er om je heen gebeurt en laat je hierdoor inspireren om relevante content te maken.
- Je maakt samen met collega’s en een extern contentbureau content voor alle kanalen van de Nationale ombudsman, Kinderombudsman en Veteranenombudsman en voor alle doelgroepen.
- Je zorgt dat het verhaal over wie de organisatie is en wat ze doen op verschillende manieren en via verschillende kanalen verteld wordt aan de mensen die dit nodig (kunnen) hebben.
- De content die je maakt is helder, duidelijk en afgestemd op de doelgroep.
- Je bent verantwoordelijk voor verschillende soorten content(productie): teksten, social media, video’s, foto’s, infographics.
- Je pakt ook andere uitvoerende taken op, zoals het plaatsen van berichten op intranet en websites, en het bijhouden van de beeldbank en diverse inboxen.
- Je bent een teamspeler, werkt prettig samen en helpt collega’s bij het vertalen van hun werk naar succesvolle content.
- Je kunt snel een netwerk in de organisatie opbouwen, zelfstandig aan de slag gaan en je eigen werk plannen.
- Je weet hoe het is om content te maken in een complexe (overheids)organisatie.
- Je houdt je vakkennis op peil en bent bekend met termen als SEO, GEO, SEA, metadata, toegankelijkheid, gebruiksvriendelijkheid, begrijpelijkheid (schrijven op B1-niveau) en webanalyse, en weet wat je hiermee moet doen.